Identification of devious behavior bullying in physical education with the implementation of group tournaments in elementary school
Rahmadi Rahmadi, Lambung Mangkurat University, Indonesia
Herita Warni, Lambung Mangkurat University, Indonesia
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Akbar, M. A., Rahmadi, R., & Mulhim, H. M. (2020). Instrumen penilaian harian aspek psikomotor Pendidikan jasmani olahraga dan kesehatan. Stabilitas: Jurnal Pendidikan Jasmani Dan Olahraga, 1(1), 56–62. https://doi.org/https://doi.org/10.20527/mpj.v1i1.485
Ananda, E. R., & Marno, M. (2023). Analisis Dampak Penggunaan Teknologi Media Sosial terhadap Perilaku Bullying di Kalangan Siswa Sekolah Dasar Ditinjau dari Nilai Karakter Self-Confident Siswa dalam Konteks Pendidikan. EDUKATIF: Jurnal Ilmu Pendidikan, 5(5), 2207–2217. https://doi.org/10.31004/edukatif.v5i5.5206
Ayuni, D. (2021). Pencegahan Bullying dalam Pendidikan Anak Usia Dini. Journal of Education Research, 2(3), 93–100. https://doi.org/https://doi.org/10.37985/jer.v2i3.55
Dirgantara Gultom, S., Rahmadi, R., & Hamid, A. (2021). Perencanaan Evaluasi Sumatif Aspek Kognitif Mata Pelajaran Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan pada Kelas VII Sekolah Menengah Pertama di Martapura. Jurnal Pendidikan Jasmani Dan Olahraga, 2(2). https://doi.org/https://doi.org/10.20527/mpj.v2i2.914
Fransiska, I., Novera, R., Mianna, Ri., & Masyarakat, S. (2020). Efektivitas Pendidikan Kesehatan melalui Audio Visual Tentang Bullying terhadap Pengetahuan dan Sikap Siswa Smp Negeri 38 Pekanbaru. Journal of Public Health Sciences, 9(1), 24–30. https://jurnal.stikes-alinsyirah.ac.id/index.php/kesmas
Islamy, I. (2019). Penelitian Survei dalam Pembelajaran dan Pengajaran Bahasa Inggris.
Juvonen, J., & Graham, S. (2014). Bullying in schools: The power of bullies and the plight of victims. In Annual Review of Psychology (Vol. 65, pp. 159–185). Annual Reviews Inc. https://doi.org/10.1146/annurev-psych-010213-115030
Karneli, Y., Purwanta, E., Sidik, M. S. B. M., Fikri, M., Afdal, A., & Firman, F. (2023). An examination of student bullying tendencies in West Sumatera Indonesia. Cakrawala Pendidikan, 42(2), 392–401. https://doi.org/10.21831/cp.v42i2.57936
Keswando, Y., Septi Sistiasih, V., & Marsudiyanto, T. (2022). Survei Keterampilan Teknik Dasar Atlet Bola Voli. ENELITIAN SURVEI DALAM PEMBELAJARAN DAN PENGAJARAN BAHASA INGGRIS, 5(1), 168–177. https://doi.org/10.29408/porkes.v5i1
Krismayadi, I. W., Sofyan, S., & Rahmadi, R. (2021). Kriteria Penilaian Guru Pendidikan Jasmani Aspek Psikomotor pada Sekolah Dasar Mitra JPOK FKIP ULM. Jurnal Pendidikan Jasmani Dan Olahraga, 2(1), 12–17. https://doi.org/https://doi.org/10.20527/mpj.v2i1.1048
Maulana, P. R., Rahmadi, R., & Syaripah, N. R. (2023). Gaya mengajar resiprokal dalam pembelajaran variasi lari pada siswa kelas IV-A SDN sungai jingah 5 banjarmasin. Multilateral: Jurnal Pendidikan Jasmani Dan Olahraga, 22(4), 91. https://doi.org/10.20527/multilateral.v22i4.16346
Nur, M., Yasriuddin, Y., & Azijah, N. (2022). Identifikasi Perilaku Bullying Di Sekolah (Sebuah Upaya Preventif). Al-Madrasah: Jurnal Pendidikan Madrasah Ibtidaiyah, 6(3), 685–691. https://doi.org/10.35931/am.v6i3.1054
Nuryanti, R. (2019). Penggunaan Model Pembelajaran Kooperatif dengan Strategi Team Games Tournament (TGT) untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Pada Materi Bilangan Romawi Bagi Siswa Tunarungu Kelas IV SDLB. JASSI_anakku, 20(1), 40–51.
Purnomo, E., Ode Adhi Virama, L., Ries, F., & Naviri, S. (2023). Perceptions of physical education teachers on obstacles and pedagogy competencies in online learning. Jurnal Pendidikan Jasmani Indonesia, 19(2), 1–11. https://doi.org/10.21831/jpji.v19i2.64162
Ramadhanti, R., & Hidayat, M. T. (2022). Strategi Guru dalam Mengatasi Perilaku Bullying Siswa di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 6(3), 4566–4573. https://doi.org/10.31004/basicedu.v6i3.2892
Ropikoh, O., & Wibowo, D. V. (2023). Actualization of Teachers’ Strategis in Overcoming Bullying at MI Hadrul Cisalak. EduHumaniora | Jurnal Pendidikan Dasar Kampus Cibiru, 15(2), 109–120. https://doi.org/10.17509/eh.v15i2.54265
Setiowati, A., Irene, S., & Dwiningrum, A. (2020). Strategi Layanan Bimbingan dan Konseling di Sekolah Dasar untuk Mengatasi Perilaku Bullying. Elementary School, 7(2), 188–196.
Syafruddin, M. A., & Herman, H. (2020). Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif Tipe TGT (Team Group Tournament) Terhadap Kecerdasan Emosi Siswa MAN 2 Makassar. Jendela Olahraga, 5(1), 52–58. https://doi.org/10.26877/jo.v5i1.4267
Warni, H., Arifin, S., & Arifin, R. (2020). Problematic Education Physical Students in the Wetlands. Atlantis Press: Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 407, 8–10.
Widarti, W., & Umami, M. (2024). Analisis Bullying antar Siswa Kelas II di MIN 3 Semarang. Afeksi: Jurnal Penelitian Dan Evaluasi Pendidikan, 5(1), 22–32. https://afeksi.id/jurnal/index.php/afeksi/
Zein, M., Kahri, M., & Warni, H. (2023). Upaya Meningkatkan Keterampilan Gerak Dasar Lokomotor menggunakan Metode Blended Learning di Sekolah Dasar Murung Sari 2 Amuntai. Herita Warni JPOK FKIP Universitas Lambung Mangkurat Banjarmasin, 4(1). https://doi.org/https://doi.org/10.20527/mpj.v4i1.1928
DOI: https://doi.org/10.21831/jpji.v20i2.79038
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Jurnal Pendidikan Jasmani Indonesia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Jurnal Pendidikan Jasmani Indonesia is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at https://journal.uny.ac.id/index.php/jpji.