Vol 22, No 1 (2018)

All articles in this issue were authored/co-authored by 22 authors from 2 countries (Indonesia and Malaysia). 

 


Full Issue

View or download the full issue Fulltext PDF

Table of Contents

Articles


Lukas Lui Uran, SMK St. Yosef, Nenuk, Atambua, Indonesia

 10.21831/pep.v22i1.13309
1-11

Akbar Iskandar, STMIK AKBA Makassar, Indonesia
Muhammad Rizal, STMIK AKBA Makassar, Indonesia

 10.21831/pep.v22i1.15609
12-23

Weni Wendari, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Samsul Hadi, Fakultas Teknik Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia

 10.21831/pep.v22i1.16492
24-34

Riyan Arthur, State University of Jakarta, Indonesia

 10.21831/pep.v22i1.16749
35-48

Susilowati Susilowati, Universitas Sebelas Maret Surakarta, Indonesia
Sajidan Sajidan, Universitas Sebelas Maret Surakarta, Indonesia
Murni Ramli, Universitas Sebelas Maret Surakarta, Indonesia

 10.21831/pep.v22i1.17836
49-60

Lantip Diat Prasojo, Fakultas Ilmu Pendidikan, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Fredrik Abia Kande, Universitas Tribuana Kalabahi Nusa Tenggara Timur, Indonesia
Amirul Mukminin, Universitas Jambi, Indonesia

 10.21831/pep.v22i1.19018
61-69

Lilik Sabdaningtyas, Universitas Lampung, Indonesia

 10.21831/pep.v22i1.19638
70-82

Wahyu Hidayat, Universiti Kebangsaan Malaysia/IAIN Parepare, Indonesia
Jamil Bin Ahmad, Universiti Kebangsaan Malaysia, Malaysia
Mohd. Isa Bin Hamzah, Universiti Kebangsaan Malaysia, Malaysia

 10.21831/pep.v22i1.18103
82-91

Wirman Kasmayadi, Lembaga Penjaminan Mutu Pendidikan (LPMP) Provinsi NTB, Indonesia
Kumaidi Kumaidi, Fakutas Psikologi Universitas Muhammadiyah Surakarta, Indonesia
Sumarno Sumarno, Program Pascasarjana Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia

 10.21831/pep.v22i1.8290
92-104

Marjuki Marjuki, LPMP Bengkulu, Indonesia
Djemari Mardapi, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Badrun Kartowagiran, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia

 10.21831/pep.v22i1.9860
105-117