Dinggo Sedaya Website: Inovation in digital learning resources for early children's education
Yudithia Dian Putra, Universitas Negeri Malang, Indonesia
Nur Anisa, Universitas Negeri Malang, Indonesia
Abstract
Keywords
References
Affiifi, M. A. A. H. S. (2015). Kajian Teori Sumber Belajar. Paper Knowledge . Toward a Media History of Documents, 8–39.
Akbar, sa’dun. (2013). Instrumen perangkat pembelajaran. 26–29.
Anisa, N., Robbaniyah, I., Sutama, I. W., & Astuti, W. (2023). The Effect of Educational Qualifications and Teacher Professional Education Program on the Digital Literacy Skills of Early Childhood Educators. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 7(6), 7123–7130. https://doi.org/10.31004/obsesi.v7i6.5589
Fadhila, P. D., & Firdaus, M. A. (2023). Dawatuna : Journal of Communication and Islamic Broadcasting Jaringan Kerjasama Perpustakaan Perguruan Tinggi Dawatuna : Journal of Communication and Islamic Broadcasting. 3, 289–297. https://doi.org/10.47476/dawatuna.v3i4.2800
Hardiyanti, W. E., & Alwi, N. M. (2022). Analisis Kemampuan Literasi Digital Guru PAUD pada Masa Pandemik COVID-19. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 6(4), 3759–3770. https://doi.org/10.31004/obsesi.v6i4.1657
Hernawati. (2017). 124804-ID-proses-pembelajaran-anak-usia-dini-beror. Proses Pembelajaran Anak Usai Dini Berorientasi Perkembangan.
Ihramsyah, & Yasin, V. (2023). Perancangan Aplikasi Sistem Informasi Penjualan. Jurnal Widya, 4(1), 117–139. https://jurnal.amikwidyaloka.ac.id/index.php/awl
Ismawan, F., Isnain, N., & Raharjo, R. A. (2020). Pemanfaatan Website Berbasis CMS - Wordpress Sebagai Media Pembelajaran Guru Tk Binakheir Cibinong – Bogor. Jurnal PkM (Pengabdian Kepada Masyarakat), 3(1), 68–77. https://journal.lppmunindra.ac.id/index.php/pkm/article/view/4271
Juniarti, Y., & Gustina, E. (2019). Pengembangan Sumber Belajar Bermain Berbasis Mobile Learning. JPE (Jurnal Pendidikan Edutama), 6(1), 17. https://doi.org/prefix 10.30734
Khwaja, A., Du, P. Z., & DeSilva, G. L. (2020). Website evaluation for shoulder and elbow fellowships in the United States: an evaluation of accessibility and content. JSES International, 4(3), 449–452. https://doi.org/10.1016/j.jseint.2020.04.011
Kurniawan, P. C. (2021). Analisis Penggunaan Teknologi Informasi dan Komunikasi Untuk Pelaporan Informasi Lembaga Amil Zakat (Studi Kasus LAZ di Pekalongan). 2, 11.
Maya. (2019). Memahami Use Case Diagram Dalam Sistem Informasi Akuntansi. Bina Nusantara. https://accounting.binus.ac.id/2019/10/03/memahami-use-case-diagram-dalam-sistem-informasi-akuntansi/
Plab.id. (2023). Menyampaikan Pesan Melalui Multimedia: Menggabungkan Gambar, Audio, dan Video pada Desain Website. https://www.plabs.id/journal/menyampaikan-pesan-melalui-multimedia-menggabungkan-gambar-audio-dan-video-pada-desain-website-1
Pratiwi, I. A., & Watini, S. (2022). Penerapan Perpustakaan Digital Tv Sekolah Sebagai Media Belajar Elektronik Di Tk Islam Al-Amanah Kota Depok. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran, 3(2), 195–205. http://bit.ly/2fRwNoY.
Putra, Y. D. (2022). Kepemimpinan Kepala PAUD dalam Pembinaan Profesional Guru. Jurnal Eksekutif, 19(01), 120–124. https://doi.org/10.60031/jeksekutif.v19i01.310
Sa`ad, M. I. (2020). Otodidak Web Programming: Membuat Website Edutainment. Elex Media Komputindo.
Setianto, H. A., & Arifin, A. (2016). Perancangan Media Pembelajaran Berbasis Web untuk Pendidikan Anak Usia Dini. Seminar Nasional Informatika Medis (SNIMed) VII, 54, 54–65.
Setyadi, D., & Qohar, A. (2017). Pengembangan Media Pembelajaran Matematika Berbasis Web Pada Materi Barisan Dan Deret. Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif, 8(1), 1–7. https://doi.org/10.15294/kreano.v8i1.5964
Sugiyono. (2022). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. CV Alfabeta.
Sutama, I. W., Astuti, W., & Anisa, N. (2021). E-Modul Strategi Pembelajaran Anak Usia Dini Sebagai Sumber Belajar Digital. Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini Undiksha, 9(3), 449. https://doi.org/10.23887/paud.v9i3.41385
Sutriana, T., & Ripai, I. (2022). Pengembangan Platform Materimu Berbasis Website Menggunakan Cms Sebagai Sumber Belajar Dalam Mata Pelajaran Komputer Dan Jaringan Dasar Siswa Kelas X Tkj Smk Muhammadiyah 2 Kuningan. ICT Learning, 6(2). https://doi.org/10.33222/ictlearning.v6i2.2754
Wijaya, B. H., Anggun, D., Prasetiyo, L., & Asyiqin, A. D. (2022). Analisis Penggunaan Website Sebagai Media Komunikasi Efektif : Studi Kasus Website bankziska.org. Journal of Islamic Philanthropy and Disaster (JOIPAD), 2(1), 98–117. https://doi.org/10.21154/joipad.v2i1.4807
Wiryotinoyo, M., Budiyono, H., Akhyaruddin, Setyonegoro, A., & Priyanto. (2020). Pemanfaatan Website sebagai Media Promosi dan Sumber Belajar di Sekolah Menengah. Jurnal Abdi Pendidikan, 01(1), 1–5.
Wulandari, R. T., Anisa, N., & Rochmawati Noerarini, N. (2019). Competency Study of Teacher’s Professionalism in Dancing Learning for Early Childhood. 285(Icet), 182–185. https://doi.org/10.2991/icet-18.2018.34
Yustiani, L., & Rahayu, V. (2022). Komunikasi Menggunakan Kalimat Bahasa Indonesia Dengan Benar. DIKBASTRA : Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra, 5(2), 1–11. https://online-journal.unja.ac.id/dikbastra/article/view/20005
Zyuro, H. S. N., & Komalasari, D. (2020). Analisis Masalah Kompetensi Pedagogik Guru Paud Tersertifikasi Di Kecamatan Lamongan. Jurnal PAUD Teratai Volume 9 Nomor 1 Tahun 2020. PAUD Teratai, 9(1).
DOI: https://doi.org/10.21831/jitp.v11i4.76097
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Shafira Nurulita Salehuddin, Yudithia Dian Putra, Nur Anisa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Our journal indexed by:
View Journal Statistics