Jurnal Pendidikan Matematika dan Sains

Jurnal Pendidikan Matematika dan Sains adalah jurnal yang diterbitkan oleh Fakultas MIPA UNY, yang berisi tentang artikel hasil kajian dan penelitian di bidang Matematika dan Sains.

ISSN 1410-1866 (print) | ISSN 2549-1458 (online)

Accepted and published papers will be freely accessed in this website and the following abstracting & indexing databases:

The journal has been listed in

OAI Address

Jurnal Pendidikan Matematika dan Sains has OAI address: http://journal.uny.ac.id/index.php/jpms/oai

Please read this guideline carefully. Every manuscript sent to the editorial office of the journal ought to follow the writing guidelines. If the manuscript does not meet with the author guidelines or any manuscript written in different format, the article will BE REJECTED before further review. Only submitted manuscripts that meet the journals format will be processed further.


Journal Homepage Image

Announcements

 
No announcements have been published.
 
More Announcements...

Vol 10, No 2 (2022): December 2022

Table of Contents

Articles


Febri Saputri, Jurusan Pendidikan Kimia, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Endang Widjajanti L.F.X., Jurusan Pendidikan Kimia, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia

 10.21831/jpms.v10i2.42374
PDF
76-80

Citra Kurnia Sari, Jurusan Pendidikan Fisika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Zulfa Lutfi Anisa, Jurusan Pendidikan Fisika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Imroatullaili Sholiha, Jurusan Pendidikan Fisika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Bayu Setiaji, Jurusan Pendidikan Fisika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia

 10.21831/jpms.v10i2.42143
PDF
81-87

Cahyani Nabila, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa, Indonesia
Heni Pujiastuti, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa, Indonesia

 10.21831/jpms.v10i2.41686
PDF
88-92

Olalekan Taofeek Badmus, Department of Science Education, University of Ilorin, Nigeria
Afees Akanni Amuda, Department of Science and Vocational Education, Usmanu Danfodiyo University, Nigeria
Abdulrasaq Oladimeji Akanbi, Department of Science Education, University of Ilorin, Nigeria
Esther Ore Omosewo, Department of Science Education, University of Ilorin, Nigeria

 10.21831/jpms.v10i2.36135
PDF
93-99

Freti Lesiana, Departemen Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Sriwijaya, Indonesia
Ely Susanti, Departemen Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Sriwijaya, Indonesia
Ratu Ilma Indra Putri, Departemen Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Sriwijaya, Indonesia
Nyimas Aisyah, Departemen Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Sriwijaya, Indonesia

 10.21831/jpms.v10i2.40836
PDF
100-108

Livia Radinka Zein, Program Studi Pendidikan IPA, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Tidar, Indonesia
Rina Rahayu, Program Studi Pendidikan IPA, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Tidar, Indonesia

 10.21831/jpms.v10i2.45531
PDF
109-114

Atikarani Noer Saleha, Departemen Pendidikan Matematika, Program Pascasarjana, Universitas Sriwijaya, Indonesia
Zulkardi Zulkardi, Departemen Pendidikan Matematika, Program Pascasarjana, Universitas Sriwijaya, Indonesia
Ratu Ilma Indra Putri, Departemen Pendidikan Matematika, Program Pascasarjana, Universitas Sriwijaya, Indonesia
Ely Susanti, Departemen Pendidikan Matematika, Program Pascasarjana, Universitas Sriwijaya, Indonesia

 10.21831/jpms.v10i2.45818
PDF
115-120

Entina Nesti Kusairoh, Departemen Pendidikan Fisika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Ratna Rahmawati, Departemen Pendidikan Fisika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Nadia Sari, Departemen Pendidikan Fisika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Bayu Setiaji, Departemen Pendidikan Fisika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia

 10.21831/jpms.v10i2.42135
PDF
121-126

Muhammad Ali Rosyidin, Program Studi Pendidikan Matematika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Surabaya, Indonesia

 10.21831/jpms.v10i2.41129
PDF
127-134

Marfuatun Marfuatun, Jurusan Pendidikan Kimia, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Ahmad Miftakhurrohman, Jurusan Pendidikan Kimia, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia

 10.21831/jpms.v10i2.47878
PDF
135-140