Jurnal Pendidikan Matematika dan Sains

Jurnal Pendidikan Matematika dan Sains adalah jurnal yang diterbitkan oleh Fakultas MIPA UNY, yang berisi tentang artikel hasil kajian dan penelitian di bidang Matematika dan Sains.

ISSN 1410-1866 (print) | ISSN 2549-1458 (online)

Accepted and published papers will be freely accessed in this website and the following abstracting & indexing databases:

The journal has been listed in

OAI Address

Jurnal Pendidikan Matematika dan Sains has OAI address: http://journal.uny.ac.id/index.php/jpms/oai

Please read this guideline carefully. Every manuscript sent to the editorial office of the journal ought to follow the writing guidelines. If the manuscript does not meet with the author guidelines or any manuscript written in different format, the article will BE REJECTED before further review. Only submitted manuscripts that meet the journals format will be processed further.


Journal Homepage Image

Vol 9, No 1 (2021): June 2021

Table of Contents

Articles


Novi Yana, Program Studi Pendidikan Matematika, Universitas Islam Negeri Raden Intan Lampung, Indonesia
Rubhan Masykur, Program Studi Pendidikan Matematika, Universitas Islam Negeri Raden Intan Lampung, Indonesia
Fredi Ganda Putra, Studi Pendidikan Matematika, Universitas Islam Negeri Raden Intan Lampung, Indonesia

 10.21831/jpms.v9i1.21444
PDF
1-6

Ukti Lutvaidah, Program Studi Pendidikan Matematika, Universitas Indraprasta PGRI, Indonesia
Bambang Perkasa Alam, Program Studi Pendidikan Matematika, Universitas Indraprasta PGRI, Indonesia
Prima Pantau Putri Santosa, Program Studi Pendidikan Matematika, Universitas Indraprasta PGRI, Indonesia

 10.21831/jpms.v9i1.23890
PDF
7-12

Putri Nur Sholikhah, Program Studi Pendidikan Matematika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Indraprasta PGRI, Indonesia
Alifah Nur, Program Studi Pendidikan Matematika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Indraprasta PGRI, Indonesia
Karin Maydini, Program Studi Pendidikan Matematika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Indraprasta PGRI, Indonesia

 10.21831/jpms.v9i1.25816
PDF
13-18

Reznyfa Minda Unisty, Program Studi Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa, Indonesia
Cecep Anwar Hadi FS, Program Studi Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa, Indonesia
Jaenudin Jaenudin, Program Studi Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa, Indonesia

 10.21831/jpms.v9i1.26783
PDF
19-26

Ayu Meilinda, Program Studi Pendidikan Fisika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Jambi, Indonesia

 10.21831/jpms.v9i1.25225
PDF
27-31

Sri Purwati, Guru Mata Pelajaran Fisika, MAN Yogyakarta 2, Indonesia
Mundilarto Mundilarto, Program Studi Pendidikan Fisika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia

 10.21831/jpms.v9i1.23231
PDF
32-41

Cintia Agnes Sinaga, Departemen Pendidikan Fisika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Medan, Indonesia
Makmur Sirait, Departemen Pendidikan Fisika, Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Universitas Negeri Medan, Indonesia

 10.21831/jpms.v9i1.26102
PDF
42-47

Lois Kusumawati Setiawan, Program Studi Pendidikan Fisika, Program Pascasarjana, Universitas Jambi, Indonesia
Sardjo Sardjo, Guru Mata Pelajaran IPA, SMP Negeri 3 Kabupaten Tebo, Indonesia

 10.21831/jpms.v9i1.25223
PDF
48-56

Yance Riyati, Program Studi Pendidikan Biologi, STKIP Persada Khatulistiwa Sintang, Indonesia
Yakobus Bustami, Program Studi Pendidikan Biologi, STKIP Persada Khatulistiwa Sintang, Indonesia
Hendrikus Julung, Program Studi Pendidikan Biologi, STKIP Persada Khatulistiwa Sintang, Indonesia

 10.21831/jpms.v9i1.22269
PDF
57-62

Aryanti Nurhasanah, Program Studi Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Muhammadiyah Prof. Dr. Hamka, Indonesia
Slamet Soro, Program Studi Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Muhammadiyah Prof. Dr. Hamka, Indonesia
Rizki Dwi Siswanto, Program Studi Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Muhammadiyah Prof. Dr. Hamka, Indonesia

 10.21831/jpms.v9i1.27439
PDF
63-68