PENGEMBANGAN LIFE SKlLLS EDUCATION PADA KURIKULUM BERBASIS KOMPETENSI ILMU SOSIAL
DOI:
https://doi.org/10.21831/informasi.v1i1.7176Abstract
Hasil pembelajaran yang dirasakan selama ini untuk siswadinilai kurang memberikan bekal hidup para lulusan, baik SD, SLTP,
maupun SMU. Peserta didik lebih disibukkan pada kemampuan aspek
kognitif saja. Guru juga hanya terpaku memberikan bekal
pengetahuan, karena memang materi yang digariskan . dalam
kurikulum sangat padat. Akibatnya banyak siswa setelah mendapat
pelajaran hanya hafal dan tahu, tetapi tidak terampilmenerapkan
dalam kehidupan sehari-hari. Anak SD tahu betul ten tang ciri-ciri
anak soleh, tetapi kurang dapat menerapkan dalam kehidupan sehariĀ
hari. ltu sekedar contoh gamlang yang dapat dilihat setiap hari.
Untuk itu Kurikulum Berbasis Kompetensi diharapkan dapat
menjawab kegalauan masyarakat dengan membekali peserta didik
dengan life skills education atau pendidikan kecapakan hidup.
Downloads
Issue
Section
Articles
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).