Vol 43, No 1 (2024)

Cakrawala Pendidikan (February 2024)

Table of Contents

Articles


A. N. Kosherbayeva, Abai Kazakh National Pedagogical University, Kazakhstan
S. Issaliyeva, Abai Kazakh National Pedagogical University, Kazakhstan
G. A. Begimbetova, Yogyakarta State University, Indonesia
Dr. Gulzhaina K. Kassymova, Satbayev University, Kazakhstan
R. Kosherbayev, Abai Kazakh National Pedagogical University, Kazakhstan
A. K. Kalimoldayeva, Abai Kazakh National Pedagogical University, Kazakhstan
PDF
1-18

Parmin Parmin, Universitas Negeri Semarang, Indonesia
Eli Trisnowati, Universitas Negeri Semarang, Indonesia
PDF
19-27

Bunyamin Maftuh, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
Asep Dahliyana, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
Elly Malihah, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
Rika Sartika, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
PDF
28-43

Suyato Suyato, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Yayuk Hidayah, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
PDF
44-61

Dewi Eka Murniati, Universitas Negeri Yogyakarta, Universiti Tun Hussein Onn Malaysia, Indonesia
Abdul Rasid Abdul Razzaq, Universiti Tun Hussein Onn Malaysia, Malaysia
Soni Nopembri, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Abdul Kharim Abdul Hamid, Universiti Tun Hussein Onn Malaysia, Malaysia
Paryono Paryono, SEAMEO VOCTECH, Brunei Darussalam
PDF
62-73

Dwi Retno Sri Ambarwati, Universitas Negeri Semarang, Indonesia
Tjetjep Rohendi Rohidi, Univrsitas negeri Semarang, Indonesia
Syakir Syakir, Universitas Negeri Semarang
Muhammad Ibnan Syarif, Universitas Negeri Semarang, Indonesia
Hajar Pamadhi, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
PDF
74-87

Suryaman Suryaman, Universitas Islam Raden Rahmat, Indonesia, Indonesia
Maulana Amirul Adha, Faculty of Economics, Universitas Negeri Jakarta, Indonesia
Suharyanto Suharyanto, Universitas PGRI Adi Buana Surabaya, Indonesia
Nova Syafira Ariyanti, Faculty of Education, Universitas Negeri Malang, Indonesia
PDF
88-101

Alexon Alexon, FKIP, Universitas Bengkulu, Indonesia
Safnil Safnil, University of Bengkulu, Indonesia
Syafryadin Syafryadin, University of Bengkulu, Indonesia
102-114

Kastam Syamsi, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Darmiyati Zuchdi, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Ari Kusmiatun, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Widyastuti Purbani, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Aleeyah Masae, Yala Rajabath University, Thailand
PDF
115-126

Husnaeni Husnaeni, Universitas Terbuka, Indonesia
Muhammad Alqadri Burga, Universitas Islam Makassar, Indonesia
PDF
127-139

Fadi Al-Khasawneh, King Khalid University, Abha, Saudi Arabia
Ibrahim Huwari, University of Petra, Jordan
Marwan Alqaryouti, Zarqa University, Jordan
Kamal Alruzzi, Jadara University, Jordan
Luqman Rababah, Jadara University, Jordan
PDF
140-153

Roekhan Roekhan, Universitas Negeri Malang, Indonesia
Imam Suyitno, Universitas Negeri Malang, Indonesia
Kusubakti Andajani, Universitas Negeri Malang, Indonesia
Martutik Martutik, Universitas Negeri Malang, Indonesia
PDF
154-165

Anita Trisiana, Universitas Slamet Riyadi, Indonesia
Anang Priyanto, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Sutoyo Sutoyo, Universitas Slamet Riyadi, Indonesia
PDF
166-175

Arif Rohman, FIP UNY, Indonesia
Asri Widowati, FMIPA UNY, Indonesia
PDF
176-185

Evy Ratna Kartika Waty, Universitas Sriwijaya, Indonesia
Yanti Karmila Nengsih, Universitas Sriwijaya, Indonesia
Ciptro Handrianto, Universitas Negeri Padang, Indonesia
M. Arinal Rahman, University of Szeged, Hungary
PDF
186-197

Nani Imaniyati, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
Muhamad Arief Ramdhany, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
Budi Santoso, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
Hady Siti Hadijah, Universitas Pendidikan Indonesia
Santi Nurjanah, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
PDF
198-209

Agus Widyantoro, English Language Education Department, Faculty of Languages, Arts, and Culture, Yogyakarta State University, Indonesia
Yasir Alsamiri, Islamic University of Madinah, Saudi Arabia
Joko Priyana, English Language Education Department, Faculty of Languages, Arts, and Culture, Yogyakarta State University, Indonesia
Nurhidayanto Pancoro Setyo Putro, English Language Education Department, Faculty of Languages, Arts, and Culture, Yogyakarta State University, Indonesia
PDF
210-219

Dewi Kumalasari, YARSI University, Indonesia
Sari Zakiah Akmal, YARSI University, Indonesia
PDF
220-231

Marlizayati Johari, Sultan Hassanal Bolkiah Institute of Education, Universiti Brunei Darussalam, Brunei Darussalam
Aliamat Omar Ali, Sultan Hassanal Bolkiah Institute of Education, Universiti Brunei Darussalam, Brunei Darussalam
Juraidah Musa, Sultan Hassanal Bolkiah Institute of Education, Universiti Brunei Darussalam, Brunei Darussalam
Nordiana Zakir, Sultan Hassanal Bolkiah Institute of Education, Universiti Brunei Darussalam, Brunei Darussalam
Masitah Shahrill, Sultan Hassanal Bolkiah Institute of Education, Universiti Brunei Darussalam, Brunei Darussalam
PDF
232-241

Tatiana Kokodey, Sevastopol State University, Russian Federation
Irina Avdeeva, Sevastopol State University, Russian Federation
PDF
242-261

Ilmawan Mustaqim, Universitas Negeri Malang, Indonesia
Punaji Setyosari, Universitas Negeri Malang, Indonesia
Waras Kamdi, Universitas Negeri Malang, Indonesia
Saida Ulfa, Universitas Negeri Malang, Indonesia
PDF
262-272

Bantalem Derseh Wale, College of Social Sciences and Humanities, Injibara University, Ethiopia
PDF
273-287