Vol 42, No 2 (2023)

Cakrawala Pendidikan (June 2023)

Table of Contents

Articles


Ali Satia Graha, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Sumaryanto Sumaryanto, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Sumaryanti Sumaryanti, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Novita Intan Arovah, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Rizki Mulyawan, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
PDF
264-279

Ishartiwi Ishartiwi, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Rendy Roos Handoyo, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Wening Prabawati, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Adi Suseno, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
PDF
280-294

Akmarzhan A. Nogaibayeva, Suleyman Demirel University, Kazakhstan
Gulzhaina K. Kassymova, Abai Kazakh National Pedagogical University; Satbayev University, Kazakhstan
Sulis Triyono, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Binar Winantaka, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
PDF
295-309

Subanji Subanji, Universitas Negeri Malang, Indonesia
Toto Nusantara, Universitas Negeri Malang, Indonesia
Sukoriyanto Sukoriyanto, Universitas Negeri Malang, Indonesia
Satriya Adika Arif Atmaja, Universitas Negeri Malang, Indonesia
PDF
310-326

Aditya Pandu Wicaksono, Universitas Islam Indonesia, Indonesia
Hadri Kusuma, Universitas Islam Indonesia, Indonesia
Riana Mahfuroh, Universitas Islam Indonesia, Indonesia
PDF
327-338

Bambang Priyono, Universitas Negeri Semarang, Indonesia
Fatkhur Rozi, Universitas Islam Negeri Salatiga, Indonesia
Endang Sri Hanani, Universitas Negeri Semarang, Indonesia
PDF
339-350

Marchee Tabotabo Picardal, Cebu Normal University, Philippines
Jay Pajanustan Picardal, Cebu Normal University., Philippines
PDF
351-363

Rukiyati Rukiyati, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Farida Hanum, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
L. Andriani Purwastuti, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
PDF
364-379

Trikinasih Handayani, Universitas Ahmad Dahlan, Yogyakarta, Indonesia
Butch O. Saulon, School of Graduate Studies, University of Nueva Caceres, Bicol Region, Philippines
Ika Maryani, Universitas Ahmad Dahlan, Yogyakarta, Indonesia
PDF
380-391

Yeni Karneli, Universitas Negeri Padang, Indonesia
Edi Purwanta, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Mohd Suhadi Bin Mohamed Sidik, Universiti Islam Antarabangsa Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah,, Malaysia
Miftahul Fikri, Universitas Negeri Padang, Indonesia
Afdal Afdal, Universitas Negeri Padang, Indonesia
Firman Firman, Universitas Negeri Padang, Indonesia
PDF
392-401

Wang Xin, UCSI University, Kuala Lumpur, Malaysia
Chen Ting, UCSI University; Southwest Medical University, Luzhou, China
Crendy Tan Yen Teng, University of Cyberjaya, Malaysia
PDF
402-414

Lukas Maria Boleng, Nusa Cendana University, Indonesia
Michael Johannes Hadiwijaya Louk, Nusa Cendana University, Indonesia
Al Ihzan Tajuddin, Nusa Cendana University, Indonesia
Ronald Dwi Ardian Fufu, Nusa Cendana University, Indonesia
Veramytha Maria Martha Flora Babang, Nusa Cendana University, Indonesia
I Nyoman Wahyu Esa Wijaya, Nusa Cendana University, Indonesia
Salmon Runesi, Nusa Cendana University, Indonesia
PDF
415-432

Edi Suresman, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
Fitri Febrianti, Institut Pendidikan Indonesia, Indonesia
Ruswan Dallyono, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
PDF
433-446

Dameis Surya Anggara, Universitas Pamulang, Indonesia
Candra Abdillah, Universitas Pamulang, Indonesia
PDF
447-459

Dulio Oseda, Universidad Nacional De Cañete, Peru
Ruth Katherine Mendivel Gerónimo, Universidad Nacional Mayor De San Marcos, Peru
Jesús Mery Arias Huánuco, Universidad Nacional De Huancavelica, Peru
Angélica Sánchez Castro, Universidad Tecnologica Del Peru, Peru
PDF
460-469

Anik Widiastuti, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
Nana Supriatna, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
Disman Disman, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
Siti Nurbayani, Universitas Pendidikan Indonesia
PDF
470-482

Hikmad Hakim, Universitas Negeri Makassar, Indonesia
Hasmyati Hasmyati, Universitas Negeri Makassar, Indonesia
Muhammad Zulfikar, Universitas Negeri Makassar, Indonesia
Nur Indah Atifah Anwar, Universitas Negeri Makassar, Indonesia
Hezron Alhim Dos Santos, Universitas Negeri Makassar, Indonesia
Alimin Hamzah, Universitas Negeri Makassar, Indonesia
PDF
483-492

Sunarti Sunarti, Universitas PGRI Yogyakarta, Indonesia
Deri Anggraini, Universitas PGRI Yogyakarta, Indonesia
Desy Putri Sarie, Universitas PGRI Yogyakarta, Indonesia
Padrul Jana, Universitas PGRI Yogyakarta, Indonesia
PDF
493-506

Arwildayanto Arwildayanto, Universitas Negeri Gorontalo, Indonesia
Bambang Budi Wiyono, Universitas Negeri Malang, Indonesia
Rusdinal Rusdinal, Universitas Negeri Padang, Indonesia
Sari Dewi, Universitas Negeri Padang, Indonesia
Varun Ashokan, National Council of Educational Research and Training, India
Eduart Wolok, Universitas Negeri Gorontalo, Indonesia
Hariadi Said, Universitas Negeri Gorontalo, Indonesia
PDF
507-524

Muhammad Hafeez, Department of Education, Institute of Southern Punjab, Multan, Pakistan
Rukhsana Durrani, Department of ECE & ETE-Allama Iqbal Open University Islamabad, Pakistan
Aqsa Saleem, Department of Education, University of Lahore, Pakistan
Fatima Tahira, Allama Iqbal Open University, Islamabad, Pakistan
PDF
525-538

Suharno Suharno, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Rifai Rifai, Universitas Mbojo Bima, Indonesia
Ajat Sudrajat, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
PDF
539-548

Dingding Haerudin, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
Budi Hermawan, Universitas Pendidikan Indonesia
R. Ruhaliah, Universitas Pendidikan Indonesia
Sutrisna Wibawa, Universitas Sarjanawiyata Tamansiswa, Indonesia
Yatun Romdonah Awaliah, Universitas Pendidikan Indonesia
Tri Indri Hardini, Universitas Pendidikan Indonesia
PDF
549-564