THE EFFECTIVENESS OF USING NATURAL PHENOMENON VIDEOS TO IMPROVE LEARNING OUTCOME ON PRESSURE MATERIALS IN SMP
DOI:
https://doi.org/10.21831/jser.v4i1.34231Keywords:
Video of natural phenomena, Natural Sciences learning, Improved learning outcomesAbstract
References
Agustein, R. (2018). Pengembangan Media Pembelajaran Video Animasi Dua Dimensi Situs Pekauman di Bondowoso Dengan Model Addie Mata Pelajaran Sejarah Kelas X IPS. Jurnal edukasi. 5 (1), 19-23.
Agustiningsih. (2015). Video Sebagai Alternative Media Pembelajaran Dalam Rangka Mendukung Keberhasilan Penerapan Kurikulum 2013 di Sekolah Dasar. Jurnal pancaran. 4 (1), 55-56.
Daryanto, & Rahardjo, M. (2012). Model Pembelajaran Inovatif. Yogyakarta: Gava Media
Lubis, A. (2016). Basis Data Dasar Untuk Mahasiswa Ilmu Komputer. Yogyakarta: CV. Budi Utama
Mutia, R., Adlim., & Halim, A. (2017). Pengembangan Video Pembelajaran IPA Pada Materi Pencemaran Dan Kerusakan Lingkungan. Jurnal pendidikan sains Indonesia, 5 (2), 108-114.
Puspitasari, M.D.M., & Munawi, H.A. (2018). Perubahan Pola Berpikir Mahasiswa Pada Fenomena Perpindahan Pana Secara Konveksi. Bekala ilmiah pendidikan fisika, 6 (2), 142-156.
Rahmansyah, W. (2013). Pengembangan Bahan Ajar Mata Kuliah Strategi Pembelajaran untuk Mahasiswa Pendidikan Guru Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Sekolah Dasar, 1 (1), 17-27.
Redhana, I.W. (2019). Mengembangkan Keterampilan Abad Ke-21 Dalam Pembelajaran Kimia. Jurnal onovasi pendidikan kimia, 13 (1), 2239-2253.
Sadiman, A.S. (2010). Media pendidikan. Rajawali Pers: Jakarta.
Wicaksono, I. (2017). The Effectiveness Of Virtual Science Teaching Model (Vs-Tm) To Improve Student's Scientific Creativity And Concept Mastery On Senior High School Physics Subject. Journal of Baltic Science Education, 16 (4), pages....????.
Wirdana, Tandi, & H., Zulnuraini. (2015). Pengaruh Video Pembelajaran Terhadap Hasil Belajar Ipa Siswa Kelas V di SDN Inti Tondo Palu. E-Journal 08, 1 (2), 1-11.
Yunita, D., & Wijayanti, A. (2017). Pengaruh Media Video Pembelajaran Terhadap Hasil Belajar IPA Ditinjau Dari Keaktifan Siswa. Jurnal LP3M, 3 (2), 153-160.
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Journal of Science Education Research allows readers to read, download, copy, distribute, print, search, or link to its articles' full texts and allows readers to use them for any other lawful purpose. The journal allows the author(s) to hold the copyright without restrictions. Finally, the journal allows the author(s) to retain publishing rights without restrictions
- Authors are allowed to archive their submitted article in an open access repository
- Authors are allowed to archive the final published article in an open access repository with an acknowledgment of its initial publication in this journalÂ