Development of Student Worksheet Based on Discovery Learning to Improve Student’s Concept Understanding
S. Susilowati, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arikunto, S. (2010). Dasar-dasar Evaluasi Pendidikan. Jakarta : Bumi Aksara.
Arsanty, V. N. (2017). Pengembangan Perangkat Pembelajaran Fisika Berbasis Model Pembelajaran STS dalam Peningkatan Penguasaan Materi dan Pencapaian Kreativitas Peserta Didik SMA. Jurnal Pendidikan Fisika, 6(1), 23–32.
Chiapetta, E. L., & Koballa, T. R. (2010). Science Instruction in the Middle and Secondary School: Developing Fundamental Knowledge and Skills (7th ed.). New York : Pearson Education Inc.
Fitriani, U., Karyadi, B., & Ansori, I. (2017). Penerapan Model Discovery Learning Untuk Meningkatkan Pemahaman Konsep Biologi Siswa SMP. Diklabio: Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Biologi, 1(1), 82–90.
Hake, R. R. (1998). Interactive-Engagement Versus Traditional Methods: A Six-Thousand-Student Survey Of Mechanics Test Data For Introductory Physics Courses. American Journal of Physics, 66 (1), 64–74.
Nurfadhilah, U. (2019). Pengembangan Lembar Kerja Peserta Didik (LKPD) Berbasis Discovery Learning Pada Materi Sel Kelas XI MIA MA Guppi Buntu Barana. Skripsi, tidak dipublikasikan. Universitas Islam Negeri Alauddin Makassar.
Nurjanah, S. (2020). Efektivitas Student worksheet Berbasis Discovery Learning Untuk Meningkatkan Keterampilan Kolaborasi Dan Penguasaan Konsep Peserta Didik. Skripsi, tidak dipublikasikan. Universitas Lampung.
Parawansa, D. A. (2018). Respon Siswa Terhadap Lembar Kerja Peserta Didik (LKPD) Berbasis Keterampilan Proses Sains Pada Materi Virus Siswa Kelas X SMA Negeri 11 Makassar. 1–16. https://repository.unja.ac.id/2343/.
Salim Nahdi, D., Yonanda, D. A., & Agustin, N. F. (2018). Upaya Meningkatkan Pemahaman Konsep Siswa Melalui Penerapan Metode Demonstrasi pada Mata Pelajaran IPA. Jurnal Cakrawala Pendas, 4(2), 9.
Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Sulthon. (2016). Pembelajaran IPA yang Efektif dan Menyenangkan Bagi Siswa Madrasah Ibtidaiyah (MI). Jurnal Elementary, 4(1), 38–53.
Susilana, R. (2014). Pendekatan Saintifik Dalam Implementasi Kurikulum 2013 Berdasarkan Kajian Teori Psikologi Belajar. EDUTECH, 13(2), 183–195.
Trianto. (2014). Model Pembelajaran Terpadu Konsep Strategi, dan Implementasinya dalam Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan (KTSP). Jakarta: Bumi Aksara.
Wahyuni, S., Yati, M., & Fadila, A. (2020). Pengembangan Modul Matematika Berbasis REACT terhadap Kemampuan Komunikasi Matematis Peserta Didik. Jambura Journal of Mathematics Education, 1(1), 1–12.
Wardani, D., & Nyoman, S. (2019) Developing Interactive Multimedia Model 4D for Teaching Natural Science Subject. International Journal of Education and Research, 7(1), 63-72.
Wati, D., & Haryati, S. (2017). Pengembangan Lembar Kegiatan Peserta Didik (LKPD) Berbasis Discovery Learning Pada Pokok Bahasan Makromolekul. Jurnal Keguruan dan Ilmu Pendidikan, 4(2), 1–15.
Widyoko, E. P. (2017). Evaluasi Program Pembelajaran: Panduan Praktis bagi Pendidik dan Calon Pendidik. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
DOI: https://doi.org/10.21831/jser.v6i2.48320
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at https://journal.uny.ac.id/index.php/jser/index
Accepted and published papers will be freely accessed in this website and the following abstracting & indexing databases:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.