The Effectiveness of Two Stay Two Stray (TSTS) Cooperative Learning Model in Improving Students 'Critical Thinking Skills
Mobinta Kusuma, Natural Sciences Education, FKIP, Universitas Pancasakti Tegal, Indonesia
Muriani Nurhayati, Natural Sciences Education, FKIP, Universitas Pancasakti Tegal, Indonesia
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Alec Fisher. (2009). Berpikir Kritis. Sebuah Pengantar. Jakarta: Erlangga
Fakhriyah, F. (2014). Penerapan problem based learning dalam upaya mengembangkan kemampuan berpikir kritis mahasiswa. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 3(1), 95–101.
Fithra Ramadian, A. d. (2014). Efektivitas Model Pembelajaran Two Stay Two Stray Terhadap Peningkatan Hasil Belajardi Sma. fkip untan , 3.
Hamdi, Jammal, & Annur. (2014). Meningkatkan Hasil Belajar Fisika Dengan Menerapkan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Two Stay Two Stray. 2(3), 9.
Huda, M. (2011). Cooperative learning (Vol. 113). Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Kurikulum 2013. (2013). Kurikulum 2013, (Mi).
Kusumaningtyas, W. (2017). Eksperimentasi Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Thinking Aloud Pairs Problem Solving (TAPPS) dan Two Stay Two Stray (TSTS) ditinjau dari Gaya Kognitif Siswa, 2(45), 39.
Nurjanah, S., & Poernomo, J. B. (2016). Efektivitas Model Pembelajaran Kooperatif Tipe TTW dengan TSTS Terhadap Hasil Belajar Materi Teori Kinetik Gas. Phenomenon: Jurnal Pendidikan MIPA, 6(2), 59–70.
Permendikbud Nomor 103 Tahun 2014. (2014). Tentang Pembelajaran Pada Pendidikan Dasar Dan Pendidikan Menengah, 1–5.
Saputri, A. C., Sajidan, & Rinanto, Y. (2017). Identifikasi Keterampilan Berpikir Kritis Siswa dalam Pembelajaran Biologi Menggunakan Window Shopping. Seminar Nasional Pendidikan Sains (SNPS), 21, 131–135.
Surya, H. (2013). Strategi jitu mencapai kesuksesan belajar. Elex Media Komputindo.
Susilowati, Sajidan, & Ramli, M. (2018). Keefektifan Perangkat Pembelajaran Berbasis Inquiry Lesson untuk Meningkatkan Keterampilan Berpkir Kritis Siswa. Jurnal Peneiltian dan Evaluasi Pendidikan, 22(1), 49-60
DOI: https://doi.org/10.21831/jser.v4i1.34240
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at https://journal.uny.ac.id/index.php/jser/index
Accepted and published papers will be freely accessed in this website and the following abstracting & indexing databases:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.