THE EFFECTIVENESS OF USING NATURAL PHENOMENON VIDEOS TO IMPROVE LEARNING OUTCOME ON PRESSURE MATERIALS IN SMP
Indrawati Indrawati, Study Program of Science Education, FKIP, Universitas Negeri Jember., Indonesia
Iwan Wicaksono, Study Program of Science Education, FKIP, Universitas Negeri Jember., Indonesia
Abstract
Keywords
References
Agustein, R. (2018). Pengembangan Media Pembelajaran Video Animasi Dua Dimensi Situs Pekauman di Bondowoso Dengan Model Addie Mata Pelajaran Sejarah Kelas X IPS. Jurnal edukasi. 5 (1), 19-23.
Agustiningsih. (2015). Video Sebagai Alternative Media Pembelajaran Dalam Rangka Mendukung Keberhasilan Penerapan Kurikulum 2013 di Sekolah Dasar. Jurnal pancaran. 4 (1), 55-56.
Daryanto, & Rahardjo, M. (2012). Model Pembelajaran Inovatif. Yogyakarta: Gava Media
Lubis, A. (2016). Basis Data Dasar Untuk Mahasiswa Ilmu Komputer. Yogyakarta: CV. Budi Utama
Mutia, R., Adlim., & Halim, A. (2017). Pengembangan Video Pembelajaran IPA Pada Materi Pencemaran Dan Kerusakan Lingkungan. Jurnal pendidikan sains Indonesia, 5 (2), 108-114.
Puspitasari, M.D.M., & Munawi, H.A. (2018). Perubahan Pola Berpikir Mahasiswa Pada Fenomena Perpindahan Pana Secara Konveksi. Bekala ilmiah pendidikan fisika, 6 (2), 142-156.
Rahmansyah, W. (2013). Pengembangan Bahan Ajar Mata Kuliah Strategi Pembelajaran untuk Mahasiswa Pendidikan Guru Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Sekolah Dasar, 1 (1), 17-27.
Redhana, I.W. (2019). Mengembangkan Keterampilan Abad Ke-21 Dalam Pembelajaran Kimia. Jurnal onovasi pendidikan kimia, 13 (1), 2239-2253.
Sadiman, A.S. (2010). Media pendidikan. Rajawali Pers: Jakarta.
Wicaksono, I. (2017). The Effectiveness Of Virtual Science Teaching Model (Vs-Tm) To Improve Student’s Scientific Creativity And Concept Mastery On Senior High School Physics Subject. Journal of Baltic Science Education, 16 (4), pages....????.
Wirdana, Tandi, & H., Zulnuraini. (2015). Pengaruh Video Pembelajaran Terhadap Hasil Belajar Ipa Siswa Kelas V di SDN Inti Tondo Palu. E-Journal 08, 1 (2), 1-11.
Yunita, D., & Wijayanti, A. (2017). Pengaruh Media Video Pembelajaran Terhadap Hasil Belajar IPA Ditinjau Dari Keaktifan Siswa. Jurnal LP3M, 3 (2), 153-160.
DOI: https://doi.org/10.21831/jser.v4i1.34231
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at https://journal.uny.ac.id/index.php/jser/index
Accepted and published papers will be freely accessed in this website and the following abstracting & indexing databases:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.