Content validity test on moss plant e-book media with Aiken formula
DOI:
https://doi.org/10.21831/jser.v5i1.40359Keywords:
Moss Plant, E-book Media, Content Validity Test, Aiken FormulaAbstract
References
Apsari, A. N., Kustijono, R. (2017). Development of e-book using Kvisoft flipbook maker to train science process skill for senior high school students in curriculum 2013. Jurnal Inovasi Pendidikan Fisika, 6(3), 285-291.
Budiarti, A., Handhika, J., Kartikawati, S. (2017). Pengaruh model discovery learning dengan pendekatan scientific berbasis e-book pada materi rangkaian inductor terhadap hasil belajar siswa. Jurnal Pendidikan Teknik Elektro, 2(2), 21-28.
Firdaus, B. A., Setiawan, B. (2019). Keefektifan interaktif e-book untuk meningkatkan kemampuan literasi sains siswa SMP. Surabaya: Universitas Negeri Surabaya.
Istifarida, B., Santoso, S., Yusup, Y. (2017). Pengembangan e-book bebasis problem based learning-GIS untuk meningkatkan kecakapan berfikir keruangan. Jurnal Penelitian Pendidikan, 20(2), 134-149.
Istiqfar, A. M., Wijaya, M., Nurmila. (2018). Pengaruh multimedia ncesoft flipbook maker pada materi pembelajaran pengendalian gulma terhadap motivasi dan hasil belajar siswa kelas XI ATPH SMK Negeri 1 Bone-Bone. Jurnal Pendidikan Teknologi Pertanian, 4(1), 66-78.
Kodi, A. I., Hudha, M. N., Ayu, H. D. (2019). Pengembangan media flipbook fisika berbasis android untuk meningkatkan prestasi belajar pada topic perpindahan kalor. Seminar Nasional Pendidikan Fisika, ISSN: 2527-6670.
Misbah, Pratama, W. A., Hartini, S., Dewantara, D. (2018). Pengembangan e-learning berbasis schoology pada materi impuls dan momentum untuk melatih literasi digital. Pancasakti Sciense Education Journal, 3(2), 109-114.
Mulyadi, D. U., Wahyuni, S., Handayani, R. D. (2016). Pengembangan media flash flipbook untuk meningkatkan keterampilan berfikir kreatif siswa dalam pembelajaran IPA di SMP. Jurnal Pembelajaran Fisika, 4(4), 296-301.
Pranama, W., Dewi, N. R. (2014). Pengembangan e-book IPA terpadu tema suhu dan pengukuran untuk menumbuhkan kemandirian belajar siswa. Unnes Science Education Journal, 3(3), 602-608.
Rosida, Fadiawati, N., Jalmo, T. (2017). Efektivitas penggunaan bahan ajar e-book interaktif dalam menumbuhkan keterampilan berfikir kritis siswa. Penelitian Magister. Lampung: Universitas Lampung.
Thiagarajan, S., Semmel, D., & Semmel, M. (1974). Instructional development for training teachers of exceptional children. Indiana: Indiana University Bloomington.
Watin, E., Kustijono, R. (2017). Efektivitas penggunaan e-book dengan flip PDF professional untuk melatihkan keterampilan proses sains. Skripsi. Semarang: FMIPA Universitas Negeri Semarang.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Journal of Science Education Research allows readers to read, download, copy, distribute, print, search, or link to its articles' full texts and allows readers to use them for any other lawful purpose. The journal allows the author(s) to hold the copyright without restrictions. Finally, the journal allows the author(s) to retain publishing rights without restrictions
- Authors are allowed to archive their submitted article in an open access repository
- Authors are allowed to archive the final published article in an open access repository with an acknowledgment of its initial publication in this journal