Humanika, Kajian Ilmiah Mata Kuliah Umum

 

p-ISSN: 1412-1271  e-ISSN: 2579-4248    DOI: 10.21831

Humanika, Kajian Ilmiah Mata Kuliah Umum is published by Universitas Negeri Yogyakarta is an academic journal, publishes high-quality manuscripts that engage theoretical and empirical issues including education, social sciences, and religion studies. They are tackled from a multidisciplinary perspective. The journal also features case studies focusing on practical implications or papers related to learning and teaching in social and science disciplines.

published twice a year (March and September) in Bahasa Indonesia or English. This journal, serving as a forum for the study of interdisciplinary in Indonesia and other parts of the world within its local and challenging global context, supports focused studies of particular themes and interdisciplinary studies.

Humanika, Kajian Ilmiah Mata Kuliah Umum has been accredited at SINTA 4 by Indonesian Ministry of Research, Technology, and High Education Vol. 22. Np. 1. 2022- Vol. 26. No. 2. 2026


Vol 23, No 1 (2023): Humanika, Kajian Ilmiah Mata Kuliah Umum

Table of Contents

Articles


Aris Nurkhamidi, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Institut Agama Islam Negeri Pekalongan, Indonesia, Indonesia
Siti Khuzaiyah, Faculty of Health Sciences, Universitas Muhammadiyah Pekajangan Pekalongan, Indonesia
Syukri Fathuddin Ahmad Widodo, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia

 10.21831/hum.v23i1.59185
PDF
1-10

Dwi Murdiati, Universitas Jakarta, Indonesia, Indonesia
Mukalam Mukalam, Universitas Islam Negeri Sunan Kalijaga Yogyakarta, Indonesia

 10.21831/hum.v23i1.59743
PDF
11-20

Eka Fitria Ningsih, Institut Agama Islam Maarif NU Metro Lampung, Indonesia

 10.21831/hum.v23i1.29307
PDF
21-26

Syafiqul Lathif, Universitas Islam Negeri Sunan Kalijaga Yogyakarta, Indonesia

 10.21831/hum.v23i1.35788
PDF
27-36

Fitri Budi Atika, Universitas Islam Negeri Sunan Kalijaga Yogyakarta, Indonesia
Rizal Al Hamid, Universitas Islam Negeri Sunan Kalijaga Yogyakarta, Indonesia

 10.21831/hum.v23i1.52994
PDF
37-46

Andy Dermawan, Universitas Islam Negeri Sunan Kalijaga Yogyakarta, Indonesia

 10.21831/hum.v23i1.59745
PDF
47-54

Ajat Sudrajat, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia

 10.21831/hum.v23i1.59746
PDF
55-66

St Nurbaya, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia

 10.21831/hum.v23i1.56675
PDF
67-72

Waway Qodratulloh Suhendar, Politeknik Negeri Bandung, Indonesia
Ajeng Ayu Milanti, Politeknik Negeri Bandung, Indonesia
Ida Suhartini, Politeknik Negeri Bandung, Indonesia
Rini Rahman, Universitas Negeri Padang, Indonesia

 10.21831/hum.v23i1.53509
PDF
73-80

Evi Rovikoh Indah Saputri, Fakultas Ilmu Pendidikan dan Psikologi Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
L Hendrowibowo, Fakultas Ilmu Pendidikan dan Psikologi Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Ebni Sholikhah, Fakultas Ilmu Pendidikan dan Psikologi Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Amrih Setyo Raharjo, Fakultas Ilmu Pendidikan dan Psikologi Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Fajar Sidik, Fakultas Ilmu Pendidikan dan Psikologi Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia

 10.21831/hum.v23i1.59258
PDF
81-90

Shely Cathrin, Fakultas Ilmu Pendidikan dan Psikologi, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Reno Wikandaru, Fakultas Filsafat, Universitas Gadjah Mada, Indonesia

 10.21831/hum.v23i1.59741
PDF
91-100