Vol 15, No 2 (2022)

September

DOI: https://doi.org/10.21831/jpipfip.v15i2

This issue has been available online since 1st October 2022 for the regular issue of September 2022. All articles in this issue were authored/co-authored from 3 countries (Indonesia, China, Ghana).

Table of Contents

Articles


Desty Dini Ardianty, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Siliwangi, Indonesia
Romy Faisal Mustofa, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Siliwangi, Indonesia
Egi Nuryadin, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Siliwangi, Indonesia

 10.21831/jpipfip.v15i2.44130
PDF
103-112

Nia Qodr, Universitas Muhammadiyah Surakarta, Indonesia
Naufal Ishartono, Universitas Muhammadiyah Surakarta, Indonesia

 10.21831/jpipfip.v15i2.45017
PDF
113-127

Sherla Sepsa Rosiva, Universitas Negeri Malang, Indonesia
Dedi Kuswandi, Universitas Negeri Malang, Indonesia
Yerry Soepriyanto, Universitas Negeri Malang, Indonesia

 10.21831/jpipfip.v15i2.47594
PDF
128-136

Aan Yuliyanto, Pendidikan Guru Sekolah Dasar, STKIP Pangeran Dharma Kusuma, Indramayu, Indonesia
Idat Muqodas, Pendidikan Guru Pendidikan Anak Usia Dini, Universitas Pendidikan Indonesia Kampus Purwakarta, Indonesia
Shadrina Afra Khairunnisa, Pendidikan Guru Sekolah Dasar, Universitas Pendidikan Indonesia Kampus Purwakarta, Indonesia
Frida Febriyani, Pendidikan Guru Sekolah Dasar, Universitas Pendidikan Indonesia Kampus Purwakarta, Indonesia
Irma Sofiasyari, Pendidikan Guru Sekolah Dasar, STKIP Pangeran Dharma Kusuma, Indramayu, Indonesia

 10.21831/jpipfip.v15i2.48257
PDF
137-154

Tommy Hastomo, STKIP PGRI Bandar Lampung, Indonesia
Linda Septiyana, Institut Agama Islam Negeri Metro, Indonesia

 10.21831/jpipfip.v15i2.49512
PDF
155-164

Nani Widiawati, Universitas Negeri Malang, Indonesia
Neni Wahyuningtyas, Universitas Negeri Malang, Indonesia
Idris Idris, Universitas Negeri Malang, Indonesia

 10.21831/jpipfip.v15i2.49523
PDF
165-177

Andini Dewanti, Universitas Negeri Jakarta, Indonesia
Adi Putra, Universitas Negeri Jakarta, Indonesia

 10.21831/jpipfip.v15i2.50209
PDF
178-188

Siti Annisa Nur Wahiddah, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
J. Julia, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia

 10.21831/jpipfip.v15i2.50910
PDF
189-199

Octavian Muning Sayekti, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Sujarwo Sujarwo, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Yi Ying Chang, Department of Education, National Chiayi University, Taiwan, Province of China

 10.21831/jpipfip.v15i2.51222
PDF
200-210

Alfina Hidayaty, Universitas Muhammadiyah Pontianak, Indonesia
Mahwar Qurbaniah, Universitas Muhammadiyah Pontianak, Indonesia
Anandita Eka Setiadi, Universitas Muhammadiyah Pontianak, Indonesia

 10.21831/jpipfip.v15i2.51691
PDF
211-223

Budi Astuti, Yogyakarta State University, Indonesia
Rizqi Lestari, Yogyakarta State University, Indonesia
Sedem Nunyuia Amedome, Ho Technical University, Ghana

 10.21831/jpipfip.v15i2.52775
PDF
224-233