ANALISIS TEKNIK DIGITAL MARKETING PADA APLIKASI TIKTOK (Studi Kasus Akun TikTok @jogjafoodhunterofficial)
Ilham Hilal Ramadhan, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Az- Zuhaida, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Awanis Akalili, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Febriansyah Kulau, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Annur, C. M. & Ahsan, M. (2020). TikTok Telah Diunduh Lebih dari 2 Miliar Kali di Dunia. https://databoks.katadata.co.id/datapublish/2020/09/21/tiktok-telahdiunduh-lebih-dari-2-miliar-kali-di-dunia
Chaffey, D. (2015). Digital Business and E-Commerce Management, Strategy, Implementation, and Practice. Pearson Education Limited.
Cyptaning Ajie Nusantara, C. A. N. (2021). Strategi Digital Marketing Untuk Meningkatkan Penjualan Bisnis Online Melalui Aplikasi Tiktok Tugas Eas Technonopreneurship Digital Content (A). Strategi Digital Marketing Untuk Meningkatkan Penjualan Bisnis Online Melalui Aplikasi Tiktok Tugas Eas Technonopreneurship Digital Content (A).
Dewa, C. B. & Safitri, L. A. (2021). Pemanfaatan Media Sosial Tiktok Sebagai Media Promosi Industri Kuliner Di Yogyakarta Pada Masa Pandemi Covid-19 (Studi Kasus Akun TikTok Javafoodie). Jurnal Pariwisata dan Budaya, 12(1), 65-71. https://doi.org/10.31294/khi.v12i1.10132
Dewi, S. (2007). Komunikasi Bisnis (1st ed.). CV Andi Offset.
Firmansyah, A. (2020). Komunikasi Pemasaran (1st ed.). CV. Penerbit Qiara Media.
Floyd, K. (2020). Business and Professional Communication: Putting People First. Mc-Graw-Hill Education.
Indrawati, K. A. P., Sudiarta, I N., & Suardana, I W. (2017). Efektivitas Iklan Melalui Media Sosial Facebook dan Instagram Sebagai Salah Satu Strategi Pemasaran di Krisna Oleh-Oleh Khas Bali. Jurnal Analisis Pariwisata, 17(2), 78-83.
Kotler, P., & Amstrong, G. (2004). Dasar-Dasar Pemasaran Jilid 2. Alih Bahasa, Alexander Sindoro. Jakarta Prenhallindo.
Krizan, Merrier, P., Logan, J. P., & Williams, K. S. (2008). Business Communication (8th ed.). Bumi Aksara.
Leskin, P. (2020). Tiktok Surpasses 2 Billion Downloads and Sets A Record For App Installs in A Single Quarter. https://www.businessinsider.com/tiktokapp-2-billion-downloads-record-setting-q1-sensor-tower2020-4.
Lidwina, A. & Ridhoi, M. A. (2020). Resep TikTok Merebut Pasar YouTube dan Instagram. https://katadata.co.id/muhammadridhoi/analisisdata/5fd775b943af0/resep-tiktok-merebut-pasar-youtube-dan-instagram.
Oktavia, Y. (2019). Pengaruh Hashtag Engagment #Peoplewearoemahetnik di Media Sosial Instagram Terhadap Brand Image UKM Oemah Etnik. Universitas Airlangga.
Purwana, D., Rahmi &Aditya, S. (2017). Pemanfaatan Digital Marketing Bagi Usaha Mikro, Kecil, dan Menengah (UMKM) di Kelurahan Malaka Sari, Duren Sawit. Jurnal Pemberdayaan Masyarakt Madani, 1(1). 1-17. https://doi.org/10.21009/JPMM.001.1.01
Purwanto, D. (2013). Komunikasi Bisnis. Erlangga.
Puspitarini, D. S., & Nuraeni, S. (2019). Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Media Promosi (Studi Deskriptif Pada Happy Go Lucky House). Jurnal Common, 3(1), 71-80.
Putri, A. M., & Ruliana P. (2019). Strategi Komunikasi Bisnis dalam Meningkatkan Kepuasan Tenant. Journal of Creative Communication, 1(1). 1-18.
Rahmawati, F. (2018). Penerapan Digital Marketing Sebagai Strategi Komunikasi Pemasaran Terpadu Produk Usaha Kecil daan Menengah (UKM) Pahlawan Ekonomi Surabaya. Skripsi; Universitas Islam Negeri Sunan Ampel Surabaya, Fakultas Dakwah dan Komunikasi, Program Studi Ilmu Komunikasi.
Rosenblatt, B., Cheatham, J. R., & Watt, J. T. (1995). Communication in Business. Prentice Hall, inc. Engelwood cliffs.
Saveria, R. A. (2016). Analisis Digital Marketing dalam Strategi Intergrated Marketing Communication Kampanye Politik (Studi Kasus Komunitas Teman Ahok). (Skripsi, Universitas Indonesia).
Sawicki, A. (2016). Digital Marketing. Journal World Scientific News, 48. 82-88.
Stathopoulou, A., Borel, L., Christodoulides, G., & West, D. (2017). Consumer Branded #hashtag Engagement: Can Creativity in TV Advertising Influence Hashtag Engagement? Journal Interactive Marketing, 34(4). 448-462
Su, Y., Baker, B. J., & Doyle, J.P. (2020). Fan Engagement in 15 Seconds: Athletes’ Relationship Marketing During a Pandemic via TikTok. International Journal of Sport Communication 2020, 13(3). 436–446.
Sutisna. (2001). Perilaku Konsumen dan Komunikasi Pemasaran. PT Remaja Rosadakarya.
Winangsih, N. (2020). Komunikasi Bisnis Antarbudaya dalam Era Globalisasi. Jurnal Mediator, 1(1). 41-46. https://doi.org/10.29313/mediator.v1i1.679
Tabroni, T., & Komarudin, M. (2021). Strategi Promosi Produk Melalui Digital Marketing Bagi Umkm Terdampak Pandemi Covid'19 Berdasarkan Keputusan Konsumen. Jurnal Riset Entrepreneurship, 4(1). 49-57. https://doi.org/10.30587/jre.v4il.2217
Warmayana, I. G. A. K. (2018). Pemanfaatan digital marketing dalam promosi pariwisata pada era industri 4.0. Pariwisata Budaya: Jurnal Ilmiah Agama Dan Budaya, 3(2). 81-92.
Weiss, G. (2020). Tiktok Added 12 Million Unique U.S. Visitors in March, As Watch-Time Surges in Quarantine. https://www.tubefilter.com/2020/04/28/tiktok-added-12-million-unique-us-visitors-in-march/
Yulistine, E. (2020). Pengaruh aktivitas social media marketing TikTok pada brand awareness, brand image dan brand loyalty Bittersweet by Najla. (Doktoral disertasi, Universitas Pelita Harapan).
Yustina, C. (2014). Komunikasi Pemasaran Terpadu: Implementasi untuk UMKM. Jurnal NeO-Bis, 8(2), 176-189. https://doi.org/10.21107/nbs.v8i2.472
DOI: https://doi.org/10.21831/socia.v18i1.40467
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Ryan Priatama, Ilham Hilal Ramadhan, Az- Zuhaida, Awanis Akalili, Febriansyah Kulau
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
SOCIA is published by Faculty of Social Sciences, Yogyakarta State University in collaboration with HISPISI.
eISSN : 2549-9475 | pISSN : 18295797
SOCIA is abstracting, indexing, and listing in the following databases:
Suported by:
View My Stats