Vol 16, No 2

December 2021

Table of Contents

Articles


Budi Murtiyasa, Department of Mathematics Education, Universitas Muhammadiyah Surakarta, Indonesia
Alfian Nur Aulida, Department of Mathematics Education, Universitas Muhammadiyah Surakarta, Indonesia
Mohd Asrul Affendi bin Abdullah, Department of Mathematics and Statistics, Tun Hussein Onn University of Malaysia, Malaysia

 10.21831/pythagoras.v16i2.44875
PDF
141-150

Fitria Maharani, Program Studi Pendidikan Anak Usia Dini, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Puji Yanti Fauziah, Program Studi Pendidikan Anak Usia Dini, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Muhamad Ikhsan Sahal Guntur, Program Studi Pendidikan Matematika, Universitas Tidar, Indonesia

 10.21831/pythagoras.v16i2.37279
PDF
151-162

Suwardi Suwardi, Program Studi Magister Pendidikan Dasar, Universitas Muhammadiyah Surakarta, Indonesia
Sutama Sutama, Jurusan Pendidikan Matematika, Universitas Muhammadiyah Surakarta, Indonesia
Yulia Hidayati, Program Studi Pendidikan Dasar, Universitas Muhammadiyah Surakarta, Indonesia
Laili Rahmawati, Program Studi Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, Universitas Muhammadiyah Surakarta, Indonesia

 10.21831/pythagoras.v16i2.41864
PDF
163-173

Diana Islamiyati, Program Studi Matematika, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Dwi Lestari, Program Studi Matematika, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Nur Insani, School of Science, RMIT University, Australia

 10.21831/pythagoras.v16i2.36277
PDF
174-188

Annisa Dayani Sholihatun, Program Studi Pendidikan Matematika, Universitas PGRI Palembang, Indonesia
Misdalina Misdalina, Program Studi Pendidikan Matematika, Universitas PGRI Palembang, Indonesia
Jumroh Jumroh, Program Studi Pendidikan Matematika, Universitas PGRI Palembang, Indonesia

 10.21831/pythagoras.v16i2.42194
PDF
189-203

Gustaf Carel, Program Studi Pendidikan Matematika, Universitas Suryakancana Cianjur, Indonesia
Nia Jusniani, Program Studi Pendidikan Matematika, Universitas Suryakancana Cianjur, Indonesia
Erma Monariska, Program Studi Pendidikan Matematika, Universitas Suryakancana Cianjur, Indonesia

 10.21831/pythagoras.v16i2.37926
PDF
204-216

Kismiantini Kismiantini, Statistics Study Program, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Fajra Husniyah, Mathematics Study Program, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Osval Antonio Montesinos-López, Facultad de Telemática, Universidad de Colima, Mexico

 10.21831/pythagoras.v16i2.43780
PDF
217-232

Sri Sulasteri, Program Studi Pendidikan Matematika, Universitas Islam Negeri Alauddin Makassar, Indonesia
Asmuliana Asmuliana, Program Studi Pendidikan Matematika, Universitas Islam Negeri Alauddin Makassar, Indonesia
Andi Dian Angriani, Program Studi Pendidikan Matematika, Universitas Islam Negeri Alauddin Makassar, Indonesia
Fitriani Nur, Program Studi Pendidikan Matematika, Universitas Islam Negeri Alauddin Makassar, Indonesia

 10.21831/pythagoras.v16i2.39447
PDF
233-245

Amin Mustajab, Program Studi Pendidikan Fisika, STKIP Melawi, Indonesia
Puji Rahmawati, Program Studi Pendidikan Matematika, STKIP Melawi, Indonesia

 10.21831/pythagoras.v16i2.42896
PDF
246-252

Iyam Maryati, Department of Mathematics Education, Institut Pendidikan Indonesia Garut, Indonesia
Nurkayati Nurkayati, Department of Mathematics Education, Institut Pendidikan Indonesia Garut, Indonesia

 10.21831/pythagoras.v16i2.40007
PDF
253-265