PYTHAGORAS Jurnal Pendidikan Matematika


Journal titlePythagoras: Jurnal Matematika dan Pendidikan Matematika
Initialspythagoras
AbbreviationPythagoras
Frequency2 issues per year (June and December)
DOIPrefix 10.21831 by
ISSN1978-4538 (Print) | 2527-421X (Online)
Editor-in-chiefDr. Hartono
PublisherDepartment of Mathematics Education, Faculty of Mathematics and Natural Sciences, Universitas Negeri Yogyakarta
CitationSinta | Google Scholar | Garuda | Dimension

PYTHAGORAS: Jurnal Matematika dan Pendidikan Matematika is a scientific journal in the field of mathematics and mathematics education published in June & December.

For more information read Focus and Scope.


Journal Homepage Image

 


Since August 2020, the journal has been ACCREDITATED by the Ministry of Research and Technology/National Agency for Research and Innovation as an achievement for the peer-reviewed journal which has excellent quality in management and publication. The recognition published in Ministry of Research and Technology/National Agency for Research and Innovation Decree N 148/M/KPT/2020 August 3, 2020, and effective until 2025.

OAI Address

Pythagoras: Jurnal Matematika dan Pendidikan Matematika has OAI address: https://journal.uny.ac.id/index.php/pythagoras/oai

Please read this guideline carefully. Every manuscript sent to the editorial office of the journal ought to follow the writing guidelines. If the manuscript does not meet with the author guidelines or any manuscript written in different format, the article will BE REJECTED before further review. Only submitted manuscripts that meet the journals format will be processed further.

Announcements

 

CALL FOR PAPER 2024

 
 
Posted: 2024-03-30
 

Info Penting

 
Kepada para penulis, kami mohon untuk mencermati dan mematuhi pedoman penulisan (Author Guidelines) Pythagoras: Jurnal Matematika dan Pendidikan Matematika sebelum Anda mensubmit artikel/manuskrip. Setiap artikel/manuskrip yang diajukan kepada tim editor harus mematuhi semua ketentuan yang terdapat pada pedoman penulisan (seperti panjang artikel 3000-7000 kata, menggunakan sekurang-kurangnya 15 referensi yang terbit 10 tahun terakhir, 80% referensi berupa referensi primer/artikel jurnal, dll.). Jika artikel/manuskrip tidak memenuhi ketentuan-ketentuan yang terdapat pada pedoman penulisan, artikel akan ditolak (rejected) dan tidak akan dipertimbangkan untuk dilakukan proses peer-review.  
Posted: 2020-11-05
 

Kebijakan Biaya Publikasi Artikel untuk Tahun 2021

 

Kami umumkan bahwa mulai tahun 2021, Pythagoras: Jurnal Matematika dan Pendidikan Matematika menerapkan kebijakan baru terkait biaya publikasi artikel. Penulis tidak dikenakan biaya untuk proses submission artikel/manuskrip, namun penulis akan diminta membayar biaya publikasi sebesar Rp1.000.000 atau 100 USD jika artikel dinyatakan diterima untuk diterbitkan di Pythagoras: Jurnal Matematika dan Pendidikan Matematika. Kami akan memberikan diskon 50% jika artikel ditulis oleh penulis minimal dari dua negara. Kebijakan ini mulai berlaku untuk artikel yang akan dipublikasikan pada Volume 16 Nomor 1, tahun 2021. Informasi lebih detail dapat dilihat di:

https://journal.uny.ac.id/index.php/pythagoras/about/editorialPolicies#custom-2

 
Posted: 2020-11-05
 
More Announcements...

Vol 18, No 2: December 2023

Table of Contents

Articles


Busnawir Busnawir, Department of Mathematics Education, Universitas Halu Oleo, Kendari, Indonesia
Kodirun Kodirun, Department of Mathematics Education, Universitas Halu Oleo, Kendari, Indonesia
Zamsir Zamsir, Department of Mathematics Education, Universitas Halu Oleo, Kendari
Hafiludin Samparadja, Department of Mathematics Education, Universitas Halu Oleo, Kendari, Indonesia
Hasnawati Hasnawati, Department of Mathematics Education, Universitas Halu Oleo, Kendari, Indonesia

 10.21831/pythagoras.v18i2.59392
PDF
97-111

Jesi Alexander Alim, Department of Elementary Teacher Education, Universitas Riau, Pekanbaru, Indonesia
Cici Oktaviani, Department of Elementary Teacher Education, Universitas Riau, Pekanbaru, Indonesia
Neni Hermita, Department of Elementary Teacher Education, Universitas Riau, Pekanbaru, Indonesia
Zetra Hainul Putra, Department of Elementary Teacher Education, Universitas Riau, Pekanbaru, Indonesia

 10.21831/pythagoras.v18i2.65593
PDF
112-123

Wahyu Setyaningrum, Departemen Pendidikan Matematika, Universitas Negeri Yogyakarta, Yogyakarta, Indonesia
Ponco Handayawati, Departemen Pendidikan Matematika, Universitas Negeri Yogyakarta, Yogyakarta, Indonesia
Heri Retnawati, Departemen Pendidikan Matematika, Universitas Negeri Yogyakarta, Yogyakarta, Indonesia
Kana Hidayati, Departemen Pendidikan Matematika, Universitas Negeri Yogyakarta, Yogyakarta, Indonesia
Nur Lailatul Azizah, Departemen Pendidikan Matematika, Universitas Negeri Yogyakarta, Yogyakarta, Indonesia
Maria Ulfah, Departemen Pendidikan Matematika, Universitas Negeri Yogyakarta, Yogyakarta, Indonesia
Abdul Halim Abdullah, Faculty of Education, Universiti Teknologi Malaysia, Malaysia

 10.21831/pythagoras.v18i2.67292
PDF
124-135

Komariah Komariah, Departemen Pendidikan Sekolah Dasar, Universitas Pendidikan Indonesia, Bandung, Indonesia
Nurul Pebriyanti, Departemen Pendidikan Sekolah Dasar, Universitas Pendidikan Indonesia, Bandung, Indonesia

 10.21831/pythagoras.v18i2.65725
PDF
136-147

Nanang Supriadi, Departemen Pendidikan Matematika, UIN Raden Intan Lampung, Bandar Lampung, Indonesia
Anggun Lupita Sari, Departemen Pendidikan Matematika, UIN Raden Intan Lampung, Bandar Lampung, Indonesia
Ana Risqa JL, Departemen Pendidikan Matematika, UIN Raden Intan Lampung, Bandar Lampung, Indonesia

 10.21831/pythagoras.v18i2.64588
PDF
148-158

Sri Sulistijowati Handajani, Program Studi Statistika, Universitas Sebelas Maret, Surakarta, Indonesia
Hasih Pratiwi, Program Studi Statistika, Universitas Sebelas Maret, Surakarta, Indonesia
Yuliana Susanti, Program Studi Statistika, Universitas Sebelas Maret, Surakarta, Indonesia
Respatiwulan Respatiwulan, Program Studi Statistika, Universitas Sebelas Maret, Surakarta, Indonesia
Muhammad Bayu Nirwana, Program Studi Statistika, Universitas Sebelas Maret, Surakarta, Indonesia
Arik Mahmudah, Program Studi Statistika, Universitas Sebelas Maret, Surakarta, Indonesia

 10.21831/pythagoras.v18i2.67475
PDF
159-175

Ellis Salsabila, Study Program of Mathematics Education, Universitas Negeri Jakarta, East Jakarta, Indonesia
Mimi Nur Hajizah, Study Program of Mathematics Education, Universitas Negeri Jakarta, East Jakarta, Indonesia

 10.21831/pythagoras.v18i2.67027
PDF
176-186

Rafinda Putri Mentari, Departemen Penelitian dan Evaluasi Pendidikan, Universitas Negeri Yogyakarta, Yogyakarta, Indonesia
Amat Jaedun, Departemen Pendidikan Teknik Sipil dan Perencanaan, Universitas Negeri Yogyakarta, Yogyakarta, Indonesia
Rina Safitri, Departemen Penelitian dan Evaluasi Pendidikan, Universitas Negeri Yogyakarta, Yogyakarta, Indonesia

 10.21831/pythagoras.v18i2.65299
PDF
187-197