Validity of static fluid practicum guide based on science process skills using kvisoft flipbook maker
Sri Purwaningsih, Universitas Jambi, Indonesia
Darmaji Darmaji, Universitas Jambi, Indonesia
Abstract
Keywords
Full Text:
Fulltext PDFReferences
Alexander, A., Rahayu, H. M., & Kurniawan, A. D. (2018). Pengembangan Penuntun Praktikum Fotosintesis Berbasis Audio Visual Menggunakan Program Camtacia Studio di SMAN 1 Hulu Gurung. Jurnal Pendidikan Sains Indonesia (Indonesian Journal of Science Education), 6 (2), 75-82.
Alfian, H., Supeno, & Prasutowo, S. H. B. (2018). Identifikasi Keterampilan Proses Sains Siswa SMK pada Pokok Bahasan Rangkaian Arus Sederhana. Jurnal Pembelajaran Fisika, 7 (3), 242-247.
Ariyati, E. (2010). Pembelajaran Berbasis Praktikum untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kritis Mahasiswa. Jurnal Matematika dan IPA, 1 (2), 1-12.
Arkün, S., & Akkoyunlu, B. (2008). A Study on the Development Process of a Multimedia Learning Environment According to the ADDIE Model and Students’ Opinions of the Multimedia Learning Environment. Interactive Educational Multimedia, (17), 1-19.
Barokati, N., & Annas, F. (2013). Pengembangan Pembelajaran Berbasis Blended Learning pada Mata Kuliah Pemrograman Komputer (Studi Kasus: UNISDA Lamongan). SISFO, 4 (5), 352-359.
Cahyono, A. E. Y. (2017). Pengembangan Perangkat Pembelajaran dengan Model PBL Berorientasi pada Kemampuan Berpikir Kreatif dan Inisiatif Siswa. Pythagoras: Jurnal Pendidikan Matematika, 12 (1), 1-11.
Dönmez, F., & Azizoğlu, N. (2010). Investigation of The Students Science Process Skill Levels in Vocational Schools: A Case of Balıkesir. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 4 (2), 79-109.
Hamidah A., Sari, E. N., & Budianingsih, R. S. (2014). Persepsi Siswa tentang Kegiatan Praktikum Biologi di Laboratorium SMA Negeri Se-Kota Jambi. Jurnal Sainmatika, 8 (1), 49-59.
Harjanta, A. T. J., & Herlambang, B. A. (2018). Rancang Bangun Game Edukasi Pemilihan Gubernur Jateng Berbasis Android dengan Model ADDIE. Jurnal Transformatika, 16 (1), 91-97.
Muruganantham, G. (2015). Developing of E-content Package by Using ADDIE Model. International Journal of Applied Research, 1 (3), 52-54.
Nyeneng, I. D. P., Maharta, N., & Kartika, N. (2019). Pengembangan Panduan Praktikum Berbasis Inkuiri Terbimbing pada Materi Fluida Statis. Jurnal Inovasi dan Pendidikan Fisika, 6 (2), 159-169.
Oktaviara, R.A., & Pahlevi, T. (2019). Pengembangan E-modul Berbantuan Kvisoft Flipbook Maker Berbasis Pendekatan Saintifik pada Materi Menerapkan Pengoperasian Aplikasi Pengolah Kata Kelas X OTKP 3 SMKN 2 Blitar. Jurnal Pendidikan Administrasi Perkantoran, 7 (3), 60-65.
Pratiwi, U. & Nurhidayati. (2017). Studi Analisis Implementasi Model POE Berbasis Inquiri Humanistik untuk Meningkatkan Higher Order Thinkng Skill (Hot Skil) Level I pada Praktikum Fisika Dasar. University Research Colloquium, 6, 101-106.
Rezba, R. J., Sprague, C., McDonnough, J. T., & Matkins, J. J. (2007). Learning and Assessing Science Process Skills. USA: Kendall Hunt.
Rusdi, M. (2018). Penelitian Desain dan Pengembangan Kependidikan: Konsep, Prosedur dan Sintesis Pengetahuan Baru. Depok: Rajawali Pers.
Salam, A. M. & Arifuddin, M. (2018). Teknik Pemodelan Fisika dalam Setting Pembelajaran Berbasis Learner Autonomy. Jurnal Fisika Flux: Jurnal Ilmiah Fisika FMIPA Universitas Lambung Mangkurat, 15 (1), 47-53.
Seamardi, B. P. H. & Harimurti, R. (2016). Penerapan Inovasi Flipbook Sebagai Media Pembelajaran untuk Meningkatkan Hasil Belajar Pengenalan PHP Kelas XI RPL di SMK Negeri 2 Mojokerto. Jurnal IT-Edu, 1 (2), 42-48.
Sumiati, E., Septian, D., & Faizah, F. (2018). Pengembangan Modul Fisika Berbasis Scientific Approach untuk Meningkatkan Keterampilan Proses Sains Siswa. Jurnal Pendidikan Fisika dan Keilmuan, 4 (2), 75-88.
Yadaeni, A., Kusairi, S., & Parno, P. (2018). Penguasaan Konsep dan Keterampilan Proses Sains Siswa Kelas XII pada Materi Fluida Statis. Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan, 3 (3), 357-364.
Zamista, A. A., & Kaniawati, I. (2015, October). Pengembangan Tes Keterampilan Proses Sains Materi Fluida Statis Kelas X SMA/MA. In Prosiding Seminar Nasional Fisika (E-Journal), 4, SNF2015-III.
DOI: https://doi.org/10.21831/jser.v5i1.38977
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at https://journal.uny.ac.id/index.php/jser/index
Accepted and published papers will be freely accessed in this website and the following abstracting & indexing databases:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.