Development of digital teaching material in the South Sumatra traditional games course
Rukiyah Rukiyah, Universitas Sriwijaya, Indonesia
Rindang Senja Andarini, Universitas Sriwijaya, Indonesia
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aminuddin, H., Nurhikmah, N., Haling, A., & Rosihan, R. (2021). Pengembangan Bahan Ajar Digital pada Mata Pelajaran Ekonomi Kelas X SMA Negeri 12 Makassar. Patria Artha Technological Journal, 5(1), 58–63. https://doi.org/10.33857/patj.v5i1.402
Arsanti, M. (2018). Pengembangan Bahan Ajar Mata Kuliah Penulisan Kreatif Bermuatan Nilai-Nilai Pendidikan Karakter Religius Bagi Mahasiswa Prodi PBSI, FKIP, UNISSULA. KREDO : Jurnal Ilmiah Bahasa Dan Sastra, 1(2), 71–90. https://doi.org/10.24176/kredo.v1i2.2107
Asosiasi Penyedia Jasa Internet Internet. (2022). Profil Internet Indonesia 2022 (Issue June). apji.or.id
Branch, R. M. (2009). Instructional Design: The ADDIE Approach. In Encyclopedia of Evolutionary Psychological Science (1st ed.). Springer. https://doi.org/10.1007/978-0-387-09506-6
Cahyadi, R. A. H. (2019). Pengembangan Bahan Ajar Berbasis ADDIE Model. Halaqa: Islamic Education Journal, 3(1), 35–42. https://doi.org/10.21070/halaqa.v3i1.2124
Faradiba, D. G., & Budiningsih, C. A. (2020). Pengembangan Media Komik Berbasis Pendidikan Karakter Peduli Sosial pada Pembelajaran Tematik-Integratif. Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan, 7(2), 196–204. https://doi.org/10.21831/jitp.v7i2.24758
FH, Y., Barlian, I., & Fatimah, S. (2021). Efektivitas Penggunaan Bahan Ajar Digital Interaktif Berbasis Blog dalam Meningkatkan Hasil Belajar Mahasiswa. SOSIO DIDAKTIKA: Social Science Education Journal, 8(1), 62–72. https://journal.uinjkt.ac.id/index.php/SOSIO-FITK/article/view/20727/pdf
Frimpong, S. O. (2021). The Role of Teaching and Learning Materials and Interaction as a Tool to Quality Early Childhood Education in Agona East District of the Central Region of Ghana. African Educational Research Journal, 9(1), 168–178. https://doi.org/10.30918/aerj.91.20.112
Juraida, A. (2016). Survey Perilaku Mahasiswa Dalam Menggunakan Komputer Portabel. JITTER: Jurnal Ilmiah Teknologi Infomasi Terapan, 3(1), 37–45. https://doi.org/10.33197/jitter.vol3.iss1.2016.119
Khamidah, N., Winarto, W., & Mustikasari, V. R. (2019). Discovery Learning: Penerapan dalam Pembelajaran IPA Berbantuan Bahan Ajar Digital Interaktif untuk Meningkatkan Prestasi Belajar Siswa. JIPVA (Jurnal Pendidikan IPA Veteran), 3(1), 87–99. https://doi.org/10.31331/jipva.v3i1.770
Mawarni, S., & Muhtadi, A. (2017). Pengembangan Digital Book Interaktif Mata Kuliah Pengembangan Multimedia Pembelajaran Interaktif untuk Mahasiswa Teknologi Pendidikan. Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan, 4(1), 84–96. https://doi.org/10.21831/jitp.v4i1.10114
Musdzalifah, M., & Rohayati, S. (2018). Pengembangan Bahan Ajar Digital Pada Mata Pelajaran Akuntansi Perusahaan Manufaktur Kelas XII Akuntansi di SMK Negeri 4 Surabaya. Jurnal Pendidikan Akuntansi (JPAK), 6(1), 1–8. https://ejournal.unesa.ac.id/index.php/jpak/article/view/22924/15887
Nazifah, N., Asrizal, A., & Festiyed, F. (2021). Analisis Ukuran Efek Pengaruh Penggunaan Bahan Ajar Terhadap Kemampuan Berfikir Kreatif Siswa. Jurnal Pijar Mipa, 16(3), 288–295. https://doi.org/10.29303/jpm.v16i3.2419
Permitasari, M. A., Hartono, H., & Sugito, S. (2022). Pengembangan Modul Multimedia Interaktif Pendidikan Kewirausahaan pada Industri Rumahan untuk SMALB Tunagrahita. Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan, 9(1), 49–60. https://doi.org/https://doi.org/10.21831/jitp.v9i1.44927
Purwaningtyas, F. (2022). Perilaku Informasi Mahasiswa dalam Perspektif Pengalaman Informasi. MUKADIMAH: Jurnal Pendidikan, Sejarah, Dan Ilmu-Ilmu Sosial, 6(1), 123–128. https://doi.org/https://doi.org/10.30743/mukadimah.v6i1.5460
Rukiyah, Suningsih, T., & Syafdaningsih. (2022). Pengembangan Bahan Ajar Kreativitas Seni Rupa Anak Usia Dini. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 6(4), 3714–3726. https://doi.org/10.31004/obsesi.v6i4.2385
Sanjaya, M. D., & Inawati, I. (2019). Pengembangan Bahan Ajar Mata Kuliah Pengembangan Keterampilan Berbicara. Jurnal Bindo Sastra, 3(2), 104–118. https://doi.org/https://doi.org/10.32502/jbs.v3i2.1824
Sari, N. K. B. M. A., Wulandari, I. G. A. A., & Wiarta, I. W. (2022). Bahan Ajar Digital Interaktif Berbasis Problem Based Learning Materi Keragaman Budaya. Jurnal Penelitian Dan Pengembangan Pendidikan, 6(1), 127–136. https://doi.org/10.23887/jppp.v6i1.46368
Sumarlin, S., & Malahina, E. A. U. (2019). Implementasi dan Efektifitas Penggunaan Mobile Learning Terhadap Hasil Belajar Mahasiswa Program Studi Sistem Informasi Stikom Uyelindo Kupang. High Education of Organization Archive Quality: Jurnal Teknologi Informasi, 11(1), 39–45. https://doi.org/10.52972/hoaq.vol11no1.p39-45
Suniasih, N. W. (2019). Pengembangan Bahan Ajar Neurosains Bermuatan Pendidikan Karakter dengan Model Inkuiri. Jurnal Mimbar Ilmu, 24(3), 417–429. https://doi.org/10.23887/mi.v24i3.22542
Taufiqy, I. R., Sulthoni, S., & Kuswandi, D. (2016). Pengembangan Bahan Ajar Digital Berlandaskan Model Guided-Project Based Learning. Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, Dan Pengembangan, 1(4), 705–711.
UU Republik Indonesia. (2012). UU RI No 12 Tahun 2012 Tentang Pendidikan Tinggi. https://unnes.ac.id/wp-content/uploads/uu-12-2012.pdf
Yunelti, F., Marjohan, M., & Nurfarhanah, N. (2013). Penggunaan Internet di Kalangan Mahasiswa Jurusan Bimbingan dan Konseling Fakultas Ilmu Pendidikan di Universitas Negeri Padang. Konselor: Jurnal Ilmiah Konseling, 2(1), 256–259. https://doi.org/10.24036/02013211089-0-00
DOI: https://doi.org/10.21831/jitp.v10i1.54862
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Taruni Suningsih, Rukiyah Rukiyah, Rindang Senja Andarini
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Our journal indexed by:
View Journal Statistics