CAKRAWALA PENDIDIKAN, VOL. 38, NO. 3, OCTOBER 2019

Table of Contents

Articles


Hanggara Budi Utomo, Faculty of Psychology Universitas Airlangga, Indonesia
Dewi Retno Suminar, Universitas Airlangga, Indonesia
Hamidah Hamidah, Universitas Airlangga, Indonesia
PDF
398-410

Anwar Efendi, Universitas Negeri Yogyakarta Indonesia
Rachma Nurjanah, , Indonesia
PDF
411-425

Hamidah Yusof, SULTAN IDRIS EDUCATIONAL UNIVERSITY, Malaysia
Mohd Asri Mohd Noor, SULTAN IDRIS EDUCATIONAL UNIVERSITY, Malaysia
Mahaliza Mansor, SULTAN IDRIS EDUCATIONAL UNIVERSITY, Malaysia
Jamal Yunus, SULTAN IDRIS EDUCATIONAL UNIVERSITY, Malaysia
PDF
426-437

Muhammad Solehuddin, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
Nandang Budiman, Universitas Pendidikan Indonesia
PDF
438-451

Maryati Maryati, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Zuhdan Kun Prasetyo, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Insih Wilujeng, Universitas negeri yogyakarta, Indonesia
Bambang Sumintono, University of Malaya, Malaysia
PDF
452-464

Darmiyati Zuchdi, Yogyakarta State University, Indonesia
Nurhadi Nurhadi, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
PDF
465-476

Sadam Fajar Shodiq, Universitas Muhammadiyah Yogyakarta, Indonesia
Syamsudin Syamsudin, Universitas Muhammadiyah Yogyakarta, Indonesia
PDF
477-489

Iffah Budiningsih, As Syafi'iyah Islamic University
Tjiptogoro Dinarjo Soehari, Universitas Mercu Buana, Indonesia
Irwansyah Irwansyah, Universitas Mercu Buana, Indonesia
PDF
490-498

Imam Suyitno, UNIVERSITAS NEGERI MALANG, Indonesia
Yuni Pratiwi, Universitas Negeri Malang
Roekhan Roekhan, Universitas Negeri Malang
Martutik Martutik, Universitas Negeri Malang
PDF
499-510

Undang Rosidin, Faculty of Teacher Training and Education, University of Lampung, Indonesia
Nina Kadaritna, Faculty of Teacher Training and Education, University of Lampung, Indonesia
Neni Hasnunidah, Faculty of Teacher Training and Education, University of Lampung, Indonesia
PDF
511-526

Entoh Tohani, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Lutfi Wibawa, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
PDF
527-539

Panggung Sutapa, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Suharjana Suharjana, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
PDF
540-551

Siswanto Siswanto, Institut Agama Islam Negeri Madura, Indonesia
Karimullah Karimullah, Institut Agama Islam Negeri Madura, Indonesia
Reni Prasetyawati, Institut Agama Islam Negeri Madura, Indonesia
Nurhayati Nurhayati, Institut Agama Islam Negeri Madura, Indonesia
PDF
552-564

Yohanes Harsoyo, Universitas Sanata Dharma, Indonesia
Catharina Wigati Retno Astuti, Universitas Sanata Dharma, Indonesia
Caecilia Wahyu Estining Rahayu, Universitas Sanata Dharma, Indonesia
PDF
565-577

Iswinarti Iswinarti, Universitas Muhammadiyah Malang iswinarti@umm.ac.id, Indonesia
Dewi Retno Suminar, Universitas Muhammadiyah Malang
PDF
578-589

Sugiman Sugiman, (Scopus ID: 57204035834) Department of Mathematics Education, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Endah Retnowati, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Paul Ayres, University of New South Wales, Australia
Murdanu Murdanu, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
PDF
590-600