CAKRAWALA PENDIDIKAN, VOL. 38, NO. 2, JUNE 2019

Table of Contents

Articles


Eliot Simangunsong, Universitas Prasetiya Mulya Jl. RA. Kartini (TB Simatupang) Jakarta 12430, Indonesia

 10.21831/cp.v38i2.19685
PDF
215-227

Antuni Wiyarsi, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Atina Rizanatul Fachriyah, Sunan Kalijaga Islamic State University, Indonesia
Didi Supriadi, Universitas Sarjanawiyata Tamansiswa, Indonesia
Muhd Ibrahim bin Muhamad Damanhuri, Sultan Idris Education University, Malaysia

 10.21831/cp.v38i2.23062
PDF
228-242

Mahat Hanifah, Universiti Pendidikan Sultan Idris, Malaysia
Hashim Mohmadisa, Universiti Pendidikan Sultan Idris, Malaysia
Saleh Yazid, Universiti Pendidikan Sultan Idris, Malaysia
Nayan Nasir, Universiti Pendidikan Sultan Idris, Malaysia
Norkhaidi Saiyidatina Balkhis, Universiti Pendidikan Sultan Idris, Malaysia

 10.21831/cp.v38i2.23228
PDF
243-258

Gunawan Gunawan, Pendidikan Fisika, FKIP Universitas Mataram, Indonesia
Ahmad Harjono, Pendidikan Fisika, FKIP Universitas Mataram, Indonesia
Hermansyah Hermansyah, FKIP, Universitas Samawa, Indonesia
Lovy Herayanti, Pendidikan Fisika, PMIPA IKIP Mataram, Indonesia

 10.21831/cp.v38i2.23345
PDF
259-268

Edy Supriyadi, Department of Electrical Education Faculty of Engineering Yogyakarta State University, Indonesia
Zamtinah Zamtinah, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Sunaryo Soenarto, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Yuwono Indro Hatmojo, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia

 10.21831/cp.v38i2.24099
PDF
269-280

Zaenal Mustakim, State Islamic Institute of Pekalongan
Muhamad Chamdani, Sebelas Maret University
Umi Mahmudah, State Islamic Institute of Pekalongan, Indonesia

 10.21831/cp.v38i2.22837
PDF
281-291

Asep Sukendar, SMA Presiden, Indonesia
Husaini Usman, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Cepi Safrudidin Abdul Jabar, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia

 10.21831/cp.v38i2.24452
PDF
292-304

Tuty Sariwulan, Faculty of Economy, State University of Jakarta, Jakarta, Indonesia, Indonesia
Iskandar Agung, Center for Education and Cultural Policy Research, Ministry of Education and Culture, Indonesia, Indonesia
Unggul Sudrajat, Balitbang Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan, Indonesia
Genardi Atmadiredja, Balitbang Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan, Indonesia

 10.21831/cp.v38i2.24380
PDF
305-319

Erwin Setyo Kriswanto, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Hari Setijono, Universitas Negeri Surabaya, Indonesia
Edy Mintarto, Universitas Negeri Surabaya, Indonesia

 10.21831/cp.v38i2.24565
PDF
320-329

Tri Indri Hardini, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
Sri Setyarini, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
Sri Harto, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia

 10.21831/cp.v38i2.25083
PDF
330-342

Dhiniaty Gularso, Yogyakarta PGRI University, Indonesia
Sugito Sugito, , Indonesia
Zamroni Zamroni, , Indonesia

 10.21831/cp.v38i2.21556
PDF
343-355

Wawan Sundawan Suherman, Faculty of Sports Science Yogyakarta State University, Indonesia
Dapan Dapan, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Guntur Guntur, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Nur Rohmah Muktiani, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia

 10.21831/cp.v38i2.25289
PDF
356-365

Noor Alfulaila, Antasari Islamic State University, Banjarmasin, Indonesia
Haryadi Haryadi, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Ajat Sudrajat, Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Nashrullah Nashrullah, Univesitas Tadulako, Indonesia

 10.21831/cp.v38i2.23440
PDF
366-376

Agi Ginanjar, STKIP NU Indramayu, Indonesia
Adang Suherman, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
Tite Juliantine, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
Yusuf Hidayat, Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia

 10.21831/cp.v38i2.24021
PDF
377-386