Analisis Wacana Kritis Pendidikan Multikultural dan Pendidikan Nilai Dalam Buku Teks Sejarah SMA
Sariyatun Sariyatun, S2 Pendidikan Sejarah, Universitas Sebelas Maret, Indonesia
Suryo Ediyono, S2 Pendidikan Sejarah, Universitas Sebelas Maret, Indonesia
Abstract
Full Text:
Download Full PaperReferences
Fairclough, N. 2001. Critical Discourse Analysis. https://www.researchgate.net/publication/281506450, diakses pada 05 Juni 2020.
Gunawan, R, Lestariningsih, A.D & Sardiman. 2017. Buku Sejarah Indonesia Edisi Revisi. Jakarta: Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan.
Haryatmoko. 2019. Critical Discourse Analysis. Depok: Rajawali Pers.
Kochar, S.K. 2008. Teaching of History. Jakarta: Grasindo.
Lickona, T. 2019. Educating for Character: Bagaimana Sekolah Dapat Memberikan Pendidikan Tentang Sikap Hormat dan Bertanggung Jawab. Jakarta: Bumi Aksara.
Mahmudi. 2018. Islam Sebagai Agama Universal Humanistik. Prosiding Annual Conference on Comunity Engagement di Hotel Swiss-Bellin Airport Surabaya 26-28 Oktober 2018.
Ozturgut, O. 2011. Understanding Multicultural Education. Journal of Current Issues In Education vol. 14 no. 2 hal 1-10.
Undang-Undang Nomor 20 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional.
Yuberti. 2014. Teori Pembelajaran dan Pengembangan Bahan Ajar Dalam Pendidikan. Bandar Lampung: Anugrah Utama Raharja.
Zakiyah, Q.Y & Rudiana, A. 2014. Pendidikan Nilai Kajian Reori Dan Praktik Di Sekolah. Bandung: CV. Pustaka Setia.
DOI: https://doi.org/10.21831/socia.v17i1.32294
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 Danan Tricahyono, Sariyatun Sariyatun, Suryo Ediyono
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
SOCIA is published by Faculty of Social Sciences, Yogyakarta State University in collaboration with HISPISI.
eISSN : 2549-9475 | pISSN : 18295797
SOCIA is abstracting, indexing, and listing in the following databases:
Suported by:
View My Stats