EFEKTIVITAS PENGGUNAAN PERPUSTAKAAN OLEH MAHASISWA PGSD ANGKATAN 2011 DI KAMPUS WATES

- Sriawan,

Abstract


Abstract
The background for this research is unknown the effectiveness of the use of the library by students PGSD class of
2011. This study aims to determine the effectiveness of the use of the library by students PGSD Penjas 2011 campus
Wates. Design for this research is descriptive study. The method used in this research is a survey method. The
populations in this research are all students’ class of 2011. The number of subjects for this research is 50 students.
The technique for collection data by questionnaire. The technique of analysis data by descriptive percentages.
The results shown that the effectiveness of the use of the library by students PGSD class of 2011 are as follows: 3
students (6%) had a usage effectiveness is very high, 11 students (22%) have the effectiveness of the use of high,
21 students (42%) have the effectiveness of the use of medium, 12 students (24%) had low usage effectiveness,
and 3 students (6%) had a very low usage effectiveness.
Keywords: effectiveness, library
Abstrak
Penelitian ini dilatarbelakangi oleh belum diketahuinya efektivitas penggunaan perpustakaan oleh mahasiswa PGSD
angkatan 2011. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui efektivitas penggunaan perpustakaan oleh mahasiswa
PGSD Penjas angkatan 2011kampus Wates. Desain penelitian ini adalah penelitian deskriptif. Metode yang digunakan
dalam penelitian ini adalah metode survei. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh mahasiswa PGSD Penjas
angkatan 2011. Besar subyek yang digunakan dalam penelitian ini adalah 50 mahasiswa. Teknik pengumpulan data
dengan angket. Teknik analisis data dengan statistik deskriptif persentase. Hasil penelitian menunjukkan bahwa
efektivitas penggunaan perpustakaan oleh mahasiswa PGSD angkatan 2011 adalah sebagai berikut: 3 mahasiswa
(6%) memiliki efektivitas penggunaan sangat tinggi, 11 mahasiswa (22%) memiliki efektivitas penggunaan tinggi, 21
mahasiswa (42%) memiliki efektivitas penggunaan sedang, 12 mahasiswa (24%) memiliki efektivitas penggunaan
rendah, dan 3 mahasiswa (6%) memiliki efektivitas penggunaan sangat rendah.
Kata kunci: efektivitas, perpustakaan

Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.21831/jpji.v12i1.10215

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2016 Jurnal Pendidikan Jasmani Indonesia



Creative Commons License
Jurnal Pendidikan Jasmani Indonesia is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at https://journal.uny.ac.id/index.php/jpji.

Jurnal Pendidikan Jasmani Indonesia Stats