Efektivitas Media Permainan Ular Tangga untuk Meningkatkan Kemampuan Mengenal Kosakata Bahasa Inggris pada Anak Usia Dini
Rahimmatussalisa Rahimmatussalisa, Universitas Mercu Buana Yogyakarta
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Agustiya, dkk. (2017). Influence of CTL model by using monopoly game media to the student’s motivation and science learning outcomes. Journal of Primary Education.6 (2).114-119
Arikan, A. & Taraf H. U. (2010). Contextualizing young learners english lessons with cartoons: Focus on grammar and vocabulary. Procedia Social and Behavioral Science, 2(2), 5212-5215. https://doi:10.1016/j.sbspro.2010.03.848
Askalin. (2013). 100 Permainan dan perlombaan rakyat. Yogyakarta: ANDI.
Badriyah, K. (2018). Improving motor skills and math logic through the method of traditional games engklek in early childhood. Advances in Social Science, Education and Humanities Research. https://doi:10.2991/icetep-18.2019.73.
Baroody, A. E., Rimm-Kaufman, S.E., Larsen, R. A., & Curby, T. W. (2016). A multi-methode approach describing the contributions of student. Learning and individual differences, 48, 54-60. https;//doi: 10/1016/j/lindif.2016.02.012.
Charlotte, A.H. (2014). Pembelajaran bahasa Inggris bagi anak usia dini versus budaya local. Cakrawala Dini, 5(2).
De Porter. (2007). Quantum teaching. Bandung: Kaifa.
Demircioglu, S. (2010). Teaching English vocabulary to young learner via drama. Procedia Social and Behavioral Science 2, 439-443. https://doi: 10.1016/j.sbspro.2010.03.039.
Depdiknas. (2005). Pedoman pembelajaran di taman kanak-kanak. Jakarta: Depdiknas.
EPI, E. (2016). Indeks kecakapan Bahasa Inggris EF. Education First. Diakses dari http:/www.ef.co.id/epi/downloads/.
Golchai, B., Nazari, N., Hassani, F., Nasiri E., Ghasemnejad, R., & Jafari, Z. (2012). Snakes and ladders: A new method for increasing of medical students excitement. Procedia Social and Behavioral Sciences, 47, 2089-2092.https://doi:10.1016/j.sbspro.2012.06.954
Goriot, C., Broersma, M., McQueen, J. M., Unsworth, A. & Hout, R. V. (2018). Language balance and switching ability in children acquiring English as a second language. Journal of Experimental Child Pychology, 173, 168-186. https://doi: 10.1016/j.jecp.2018.03.019.
Harras, K. A. & Bachari, A. D. (2009). Dasar-dasar psikolinguistik. Bandung: UPI Press.
Hasnidah. (2015). Media pembelajaran kreatif. Jakarta: Luxima Metro Media.
Indianto, S. (2015). Kiat-kiat mempertajam daya ingat hafalan pelajaran. Yogyakarta: DIVA Press.
Indriani, R. (2019). Kemampuan bahasa Inggris orang Indonesia masih rendah, ini buktinya. Diakses dari https://www.suara.com/lifestyle/2019/08/23/120739/kemampuan-bahasa-inggris-orang-indonesia-masih-rendah-ini-buktinya.
Indrijati, H. dkk. (2016). Psikologi perkembangan pendidikan anak usia dini (sebuah bunga rampai). Jakarta: Kencana.
Izquierdo, J., Martinez, V. G., Pullido, M. G. G., Zuniga, S. P. A. (2016). First and target language use in public language education for young learners: Longitudinal evidence from Mexican secondary-school classrooms. System, 61, 20-30. https://doi: 10.1016/j.system.2016.07.006.
Lauder, A. (2008). The status and function of English in Indonesia: a review of key factors. Makara, Sosial Humaniora, 12(1): 9-20.
Legault, J., Grant, A., Fang, S., & li, P. (2019). A longitudinal investigation of structural brain changes during second language learning. Brain and Languange, 197. https://doi: 10.1016/j.bandl.2019.104661.
Miranti, I., Engliana, & Hapsari, F. S. (2015). Penggunaan media lagu anak-anak dalam
mengembangkan kemampuan kosakata bahasa Inggris peserta didik di PAUD. Faktor Jurnal Ilmiah Kependidikan, 2(2).
Nurrahman, A. (2017). Peran serta media pembelajaran dalam memfasilitasi belajar anak usia dini. Jurnal Pendidikan Anak 7(2). 101-105. https://doi. https://doi.org/10.21831/jpa.v7i2.24453
Permendikbud. (2014). Peraturan menteri pendidikan dan kebudayaan RI nomor 137, tahun 2014, tentang standar nasional pendidikan anak usia dini.
Ramadani, R. (2016). Meningkatkan keterampilan berbicara melalui penggunaan media panggung boneka pada kelompok A1 TK Madukismo. Jurnal Pendidikan Anak 5(2). 808-816. https://doi.org/10.21831/jpa.v5i2.12378
Stakanova, E., & Tolstikhina, E. (2014). Different approaches to teaching English as a foreign language to young learner. Procedia Social and Behavioral Science. 146, 456-460. https.//doi: 10.1016/j.sbspro.2014.08.154
Sudono, A. (2000). Sumber belajar dan alat permainan (untuk pendidikan anak usia dini). Jakarta: Grasindo.
Supardi, S. 2010. Gaya mengajar yang menyenangkan siswa. Yogyakarta: Pinus Book Publisher.
Suryana, D. (2013). Pendidikan anak usia dini (teori dan praktik pembelajaran). Padang: UNP
Winkle. (2004). Psikologi pengajaran. Jakarta: PT Gramedia.
Yus, A. (2011). Model pendidikan anak usia dini. Jakarta: Kencana.
Zaman, B., Hernawan A.H. dan Eliyawati, C. (2005). Media dan sumber belajar TK. Modul universitas terbuka. Jakarta:
DOI: https://doi.org/10.21831/jpa.v10i1.37872
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Jurnal Pendidikan Anak
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Our Journal indexed by:
Supervised by:
Jurnal Pendidikan Anak is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at https://journal.uny.ac.id/index.php/jpa.
Jurnal Pendidikan Anak Stats