STRATEGY FOR MAINTAINING THE EXISTENCE OF THE FARISA CRAFT BUSINESS IN DUKUH VILLAGE, GONDANG DISTRICT, TULUNGAGUNG DISTRICT
Tutut Suryaningsih, Universitas Bhinneka PGRI
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Astuti, M., & Amanda, A. R. (2020). Pengantar Manajemen Pemasaran. CV. Budi Utama : Yogyakarta.
Ghahar, A. Z., & Alim, M. R. N. (2022). Dampak Covid-19 Terhadap Umkm Marmer Desa Gamping Kecamatan Campurdarat Kabupaten Tulungagung. Jurnal Mahasiswa Manajemen UNITA, 1(2), 63–71. https://doi.org/10.36563/jimbien.v1i2.615
Kotler, P., & Keller, K. L. (2009). Manajemen Pemasaran. PT Macanan Jaya Cemerlang : Jakarta.
Kurniati. (2016). Strategi Adaptasi Pedagang Angkringan Dalam Mempertahankan Eksistensi Hidup Studi Di Kawasan Jl. K.H. Ali Maksum Krapyak Yogyakarta (Perbandingan Antara Angkringan Tradisional Versus Angkringan Modern). JESI (Jurnal Ekonomi Syariah Indonesia), 5(2), 171. https://doi.org/10.21927/jesi.2015.5(2).171-190
Lasakar, M. L. (2020). Pemilihan Supplier Bahan Baku Tinta Dengan Metode Analytical Hierarchy Process ( Ahp ) Pada Cv Unitech Indonesia – Semarang. Calyptra: Jurnal Ilmiah Mahasiswa Universitas Surabaya, 3(2), 1–18. https://journal.ubaya.ac.id/index.php/jimus/article/view/1432
Lubis, Z., Mauladi, K. F., & Irawan, M. R. N. (2020). Penentuan Strategi Pemasaran Dalam Mempertahankan Eksistensi Dan Menghadapi Persaingan (Studi Kasus Pada Gemilang Art Glass Di Modo). Media Mahardhika, 19(1), 59–70. https://doi.org/10.29062/mahardika.v19i1.197
Ma'una, K. L., & Siswahyudianto. (2022). Strategi Bersaing untuk Mempertahankan Eksistensi Usaha Kecil. Idarotuna : Jurnal Ilmu Administrasi, 3(1), 16–27. https://doi.org/10.54471/idarotuna.v3i1.25
Maulana, A. E. (2015). Personal Branding Membangun Citra Diri yang Cemerlang. Konsultasi Etnomark : Tangerang.
Miles, M. B., Huberman, A. M., & Saldana, J. (2014). Analisis Data Kualitatif Sebuah Metode Buku Sumber. California: Publikasi SAGE.
Mutiani, Faisal, M., & Mutaqin, M. A. (2019). Eksistensi Usaha Pembuatan Jukung Di Pulau Sewangi, Alalak, Barito Kuala. Angewandte Chemie Edisi Internasional, 6(11), 951–952.
Purnamasari, D. S., & Suryaningsih, T. (2022). Analisis Bauran Pemasaran untuk Meningkatkan Penjualan (Studi Kasus Pada Toko Astina di Desa Kendalrejo, Kec. Durenan, Kab. Trenggalek). JIEP: Jurnal Ilmu Ekonomi Dan Pembangunan, 5(8.5.2017), 2003–2005.
Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif , Kualitatif dan R&D. Bandung: ALFABETA, CV.
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif , Kualitatif dan R&D. Bandung: ALFABETA, CV.
Suharyono. (2017). Sikap Dan Perilaku Wirausahawan. Jurnal Ekonomi MODERNISASI, 10(1), 38.
Susanto, & Fajrin, S. F. (2020). Keberhasilan Usaha Kamila Group Kelurahan Banjarwaru Desa Sarimulyo Kecamatan Ngawen Kabupaten Blora Dalam Mempertahankan Eksistensinya. Majalah Ilmiah Solusi, 18(3), 23–40. http://dx.doi.org/10.26623/slsi.v18i3.2607
Zuliarni, S. (2017). Analisis Strategi Pengembangan Usaha Pengolahan Ikan Pada Kampung Patin, Kampar, Riau. Jurnal Administrasi Bisnis, 1(1), 37–46. https://jurnal.polibatam.ac.id/index.php/JABA/article/download/1258/775/
DOI: https://doi.org/10.21831/jep.v20i1.64210
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Citation & Indexing:
This site is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International