IMPLEMENTATION EVALUATION OF THE STUDENT’S FIELD WORK PRACTICE PROGRAM IN THE VOCATIONAL SCHOOL 7 SERANG, USING THE COUNTENANCE STAKE MODEL
Haris Abizar, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa, Indonesia
Hamid Abdillah, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa, Indonesia
Abstract
Keywords
Full Text:
140-159 (PDF)References
Bauer, T. N., & Erdogan, B. (2010). Organizational socialization: The effective onboarding of new employees. In APA handbook of industrial and organizational psychology, Vol 3: Maintaining, expanding, and contracting the organization. (pp. 51–64). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/12171-002
Cresswell, J. W. (2015). PENGANTAR PENELITIAN MIXED METHODS (Terjemahan Malini, Ed.; Vol. 1).
Direktorat Pembinaan SMA. (2010). JUKNIS PENYUSUNAN PERANGKAT PENILAIAN AFEKTIF DI SMA. 60.
Hasan, S. Hamid. (2008). Evaluasi kurikulum. PT Remaja Rosdakarya.
Kemendikbud Ristek. (2023). PANDUAN PRAKTIK KERJA LAPANGAN SEBAGAI MATA PELAJARAN DALAM IMPLEMENTASI KURIKULUM MERDEKA. Kementerian Pendidikan, Kebudayaan, Riset, dan Teknologi.
Nur, A. M. (2020). KURIKULUM DAYAH Teori dan Praktek. Ar-Raniry Press.
PERATURAN MENTERI PENDIDIKAN DAN KEBUDAYAAN TENTANG STANDAR NASIONAL PENDIDIKAN SEKOLAH MENENGAH KEJURUAN/MADRASAH ALIYAH KEJURUAN NO 34 (2018).
Suharsimi, A., & Cepi, A. J. S. (2008). Evaluasi Program Pendidikan. PT Bumi Aksara.
Abizar, H. (2016). PENGEMBANGAN PERANGKAT PEMBELAJARAN LESSON STUDY PADA PAKET KEAHLIAN TEKNIK PEMESINAN DI VOCATIONAL HIGH SCHOOL DEVELOPING LEARNING TOOLS THROUGH LESSON STUDY IN SKILLS PACKAGE MECHANICAL TECHNIQUES IN VOCATIONAL HIGH SCHOOL. Haris Abizar 103 | VANOS Journal Of Mechanical Engineering Education, 1(2). http://jurnal.untirta.ac.id/index.php/vanos
ADITYA, F. (2013). ANALISIS PELAKSANAAN PRAKTEK KERJA INDUSTRI (PRAKERIN) PADA PROGRAM KEAHLIAN ADMINISTRASI PERKANTORAN KELAS XI VOCATIONAL HIGH SCHOOL NEGERI 4 SURABAYA JURNAL. Jurnal Mahasiswa Universitas Negeri Surabaya, 3–53.
Aferi, I., & Waskito. (2019). EVALUASI IMPLEMENTASI PROGRAM PRAKTEK KERJA INDUSTRI (PRAKERIN) PADA KELAS XI JURUSAN TEKNIKA KAPAL PENANGKAP IKAN DI VOCATIONAL HIGH SCHOOL NEGERI 10 PADANG. RanahResearch, 1(4), 775–782.
Anjum, S. (2020). Impact of internship programs on professional and personal development of business students: a case study from Pakistan. Future Business Journal, 6(1). https://doi.org/10.1186/s43093-019-0007-3
Anugerah, D., Daryati, & Rosmawita. (2017). EVALUASI PELAKSANAAN PROGRAM PRAKERIN BERDASARKAN PEDOMAN PRAKERIN DI VOCATIONAL HIGH SCHOOLN 3 DEPOK PROGRAM KEAHLIAN BATU & BETON. Jurnal Pendidikan Teknik Sipil, 6(1). http://journal.unj.ac.id/unj/index.php/jpensil
Ardiani, L., & Ridwan. (2020). EVALUASI PELAKSANAAN PROGRAM PRAKTEK KERJA INDUSTRI (PRAKERIN). JIPP, 4(2), 194–200.
Aristiawan, & Bachri, B. S. (2023). Evaluasi Program Praktek Kerja Lapangan Dengan Model Countenance Stake di VOCATIONAL HIGH SCHOOLN 1 Suruh. Journal on Education, 06(01), 4529–4534.
Hayyinah, S. N. (2016). EVALUASI PELAKSANAAN PRAKTIK KERJA INDUSTRI KOMPETENSI KEAHLIAN TEKNIK GAMBAR BANGUNAN MENGGUNAKAN PENDEKATAN METODE STAKE VOCATIONAL HIGH SCHOOL N 2 PURWOKERTO [TEKNIK]. UNIVERSITAS NEGERI SEMARANG.
Istiqlal, K. R. (2017). EVALUASI PENERAPAN KESEHATAN DAN KESELAMATAN KERJA (K3) BERDASARKAN SISTEM MANAJEMEN K3 (VOCATIONAL HIGH SCHOOL3) DI BENGKEL ELEKTRO DAN INFORMATIKA BALAI LATIHAN PENDIDIKAN TEKNIK (BLPT) YOGYAKARTA. UNIVERSITAS NEGERI YOGYAKARTA.
Joniartawan, I. G. N., Santiyadnya, N., & Indrawan, G. (2018). STUDI EVALUASI PELAKSANAAN FIELD WORK PRACTICE PRODI S1 PENDIDIKAN TEKNIK ELEKTRO UNIVERSITAS PENDIDIKAN GANESHA. Jurnal Pendidikan Teknik Elektro Undiksha, 7(1).
Jung, J. (2016). Impact of Internship on Job Performance among University Graduates in South Korea. International Journal of Chinese Education, 5, 250–284. https://doi.org/10.1163/22125868-12340070
Juri, A., Alexsandra, A., Purwanto, W., & Indrawan, E. (2022). Evaluasi Program Praktek Kerja Lapangan VOCATIONAL HIGH SCHOOL Negeri 2 Padangsidimpuan. Indonesian Gender and Society Journal, 3(1), 1–6. https://doi.org/10.23887/igsj.v3i1.49837
Malik, M. N., & Hasanah. (2015). EVALUASI PRAKTIK KERJA INDUSTRI SEKOLAH MENENGAH KEJURUAN. UNM Online Journal Systems, 82–91.
Puspitasari, M., Niaga, P. T., & Ekonomi, F. (2021). EVALUASI PROGRAM PRAKERIN DI SEKOLAH VOCATIONAL HIGH SCHOOL NEGERI 2 KEDIRI Finisica Dwijayati Patrikha. Jurnal Pendidikan Tata Niaga JPTN, 9.
Rahadian, P., & Kusumawati, D. (2020). Evaluasi Pembelajaran IPA Model Discovery Learning Menggunakan Model Countenance Stake. LITERASI, 11(1), 20–30. www.ejournal.almaata.ac.id/literasi
Rahayu, V. P., & Aly, H. N. (2023). Evaluasi Kurikulum. Journal on Education, 05(03), 5692–5699.
Siregar, Z. S., Martias, & Sugiarto, T. (2018). STUDI TENTANG PENGGUNAAN INTERNET SEBAGAI SUMBER BELAJAR PADA MATA PELAJARAN SISTEM PENGAPIAN OLEH SISWA KELAS XI PROGRAM STUDI TEKNIK OTOMOTIF DI VOCATIONAL HIGH SCHOOL NEGERI 1 SUMATERA BARAT. Automotive Engineering Education Journals, 7(1).
Sucita, A., Lestari, D., Angraini, F., Selpiyanti, S., & Walid, A. (2020). EVALUASI PEMBELAJARAN BIOLOGI DI SMAN 10 KOTA BENGKULU MENGGUNAKAN MODEL COUNTENANCE STAKE. Jurnal Muara Pendidikan, 5(1).
Susila, D., Saam, Z., & Natuna, A. (2017). EVALUASI PENGELOLAAN PRAKTIK KERJA INDUSTRI (PRAKERIN) DI VOCATIONAL HIGH SCHOOL NEGERI 1 SIAK KECAMATAN SIAK KABUPATEN SIAK. JMPPK, 1(1), 15–33.
Zulkifli, Abin, S. M. Tb., Supyan, S., & Rianti, C. (2022). IMPLEMENTATION OF THE WORKPLACE-BASED LEARNING MODEL (PBTK) TO IMPROVE THE QUALITY OF VOCATIONAL STUDENTS LEARNING OUTCOMES. International Journal of Advanced Research, 10(06), 388–397. https://doi.org/10.21474/IJAR01/14900
Windrajaya, E. R. (2019). EVALUASI PROGRAM FIELD WORK PRACTICE (PRAKTIK KERJA LAPANGAN) DI VOCATIONAL HIGH SCHOOL NEGERI 2 TEGAL BERDASARKAN MODEL STAKE’S COUNTENANCE. UNIVERSITAS NEGERI SEMARANG.
DOI: https://doi.org/10.21831/dinamika.v9i2.78226
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Jurnal Dinamika Vokasional Teknik Mesin
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Jurnal Dinamika Vokasional Teknik Mesin by http://journal.uny.ac.id/index.php/dynamika was distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
View My Stats